۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85577286
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رفع عقب‌ماندگی‌ گنبدکاووس نیاز به وفاق و همدلی دارد

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این شهرستان مرزی با وجود ظرفیت‌ فراوان در بخش‌های گوناگون به دلائل متعدد از جمله کم‌توجهی و غفلت مدیران، بخشی‌نگری و سیاسی‌بازی، دچار عقب‌ماندگی‌ زیرساختی است، تصریح کرد: توسعه گنبدکاووس نیاز به وفاق و همدلی بیشتر مدیران دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحکیم آق ارکاکلی روز شنبه در نشست وحدت برای تحول گنبدکاووس باحضور جمع زیادی از معتمدان و متنفذان و مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی این شهرستان، گفت: شعار «وفاق ملی» رئیس دولت چهاردهم علاوه در سطح ملی، باید در استان و شهرستان اجراد و مورد اهتمام قرار گیرد.

وی بابیان اینکه با وفاق و همدلی همه مشکلات رفع خواهد شد، افزود: هدف از این شعار که دکتر پزشکیان مطرح کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با رای اعتماد کم سابقه به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور با وی همراهی کردند، خدمت صادقانه به مردم و رفع مشکلاات آنهاست.

آق ارکاکلی اضافه کرد: با اینکه گنبدکاووس دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است اما در عمل و توزیع امکانات و اعتبارات، در سال‌های گذشته مورد کم توجهی و غفلت قرار گرفته و عقب ماندگی‌های زیادی در بخش‌های گوناگون برای آن به ارمغان آورده است.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر بیمارستان‌های دولتی گنبدکاووس قدمتی بالای ۵۰ سال دارند و احتمال فروریختن آنها با کوچکترین زلزله دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: از حدود ۲۰ سال پیش مجوز ساخت بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی به گنبدکاووس داده شده اما هنوز زمین مورد نیاز آن تامین نشده و طی سالهای گذشته فقط از شمار تخت‌های آن کاسته شده و اکنون به ۲۰۰ تخت رسیده است.

رفع عقب‌ماندگی‌ گنبدکاووس نیاز به وفاق و همدلی دارد

آق ارکاکلی ادامه داد: ساختمان غربالگری سرطان توسط «محمد شهرکی» نیکوگار گنبدی با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال ساخته شده اما هنوز توسط دانشگاه علوم پزشکی گلستان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجهیز نشده است.

وی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی گنبدکاووس و استان گلستان به‌جای جذب سرمایه‌گذار و نیکوکار، خیرگریز و سرمایه‌گذارگریز کردند، افزود: دولت مشکلات مالی دارد اما نباید با رفتار و کردار خود سبب فراری دادن خیرین و سرمایه‌گذاران که می‌خواهند کمک حال دولت و مردم باشند، شویم.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین از وجود ۲۱ پروژه مدرسه‌سازی نیمه تمام در این شهرستان خبر داد و گفت: این مدارس توسط نیکوکاران ساخته شده و آنها سهم آورده خود را هزینه کردند اما سال‌هاست که به سبب عدم تامین اعتبارات سهم دولت، نیمه‌کاره باقی ماندند.

آق ارکاکلی به برخی معادن «ید و صدف کوهی» در گنبدکاووس هم اشاره کرد و گفت: مخالف استحصال این معادن نیستم اما بهره برداران باید علاوه بر رعایت مسائل زیست محیطی آن، بخشی از درآمد حاصله را نیز صرف خدمت به مردم و انجام پروژه‌های عمرانی در منطقه کنند.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی منطقه که از زمین و تسهیلات بانکی گنبدکاووس برای راه‌اندازی کسب و کار خود استفاده کردند، حساب بانکی و گردش مالی آنها خارج از این شهرستان و حتی استان گلستان است و هیچ نفعی به مردم و اقتصاد منطقه نمی‌رسانند.

آق ارکاکلی همچنین با تاکید برضرورت تلاش بیشتر مدیران دستگاه‌های اجرایی گنبدکاووس برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات مردم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اضافه کرد: باید بساط کم تحرکی، عدم تعامل و هم‌افزایی در بین مدیران این شهرستان جمع شود و مسئولانی که قادر به خدمت به مردم نیستند، خودشان کنار بروند.

وی تصریح کرد: باید شعار وفاق ملی دکتر پزشکیان، علاوه بر مدیران ملی، باید در بین مدیران استانی و شهرستانی هم مورد توجه و اجرا قرار گیرد تا نتیجه آن خدمت بیشتر به مردم باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس همچنین به منطقه آزاد تجاری اینچه برون هم اشاره کرد و گفت: شرایط برای سرمایه‌گذاری در این منطقه با ۹ هزار هکتار مساحت و پیش‌بینی ۵۰ هزار فرصت شغلی فراهم است که سرمایه‌گذاران گنبدی و استان گلستان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha