۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85577309
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

ماندگاری هوای شرجی در خوزستان/ رطوبت ۸۶ درصدی در ماهشهر

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تداوم فعالیت جوی جریان جنوبی تا روز دوشنبه، سبب افزایش رطوبت و وقوع پدیده مه به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشترین میزان رطوبت روز شنبه در بندر ماهشهر ۸۶، هندیجان ۸۱، آبادان ۷۷، بستان و کشاورزی اهواز ۷۵، شادگان ۷۴، گتوند ۷۳، صفی آباد دزفول، بهبهان و شوش ۷۱ و اهواز و امیدیه ۶۸ درصد گزارش شده است.

وی افزود: همچنین طی امروز شنبه و یکشنبه با توجه رطوبت مطلوب در منطقه، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد وبرق، ریزش تگرگ و تندبادهای لحظه ای در مناطق شمالی و شرقی و جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: در این مدت، وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی به صورت متوسط همراه با تندباد لحظه ای خواهد بود و احتمال رخداد گرد و خاک های محلی و همرفتی دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از روز دوشنبه وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه و بالاتر در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با دمای ۴۶ و ایذه با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۴۵.۷ و حداقل ۳۳.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش رطوبت، بالابودن شاخص‌های ناپایداری، تندباد لحظه ای و رگبار و رعد و برق از روز شنبه تا یکشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha