۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85577347
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های هفته دولت در گیلان باهشت همت اعتبار به انجام رسید

آستارا - ایرنا - استاندار گیلان گفت: پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی هفته دولت در استان با هزینه کرد افزون بر هشت همت به انجام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در حاشیه سفر به آستارا و افتتاح پل سیبلی در مسیر جاده آستارا - تالش اظهار کرد: در دهه فجر سال گذشته نیز ۱۴ همت پروژه در گیلان به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: ضمن آنکه در دهه فجر سال ۱۴۰۰ ابتدای شروع کار دولت سیزدهم سه همت پروژه در استان بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه همچنان تلاش ما بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اضافه کرد: پل آستاراچای در دولت سیزدهم بهره‌برداری شد اما در عین حال تکمیل و توسعه آن نیز زمان می‌برد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: راه آهن رشت - آستارا از دیگر پروژه‌های مهم استان است که با هماهنگی با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام تلاش‌ها بر آن است که برای احداث این خط ریلی، زمین‌های روستایی و حاصلخیز مردم کمتر در مسیر قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دریامحور در آستارا با توجه به وجود بندر و دریا اضافه کرد: تمام تلاش ما رونق اقتصاد مبتنی بر دریا طبق منویات رهبر معظم انقلاب است.

عباسی با تشریح اقدامات انجام شده در گیلان طی فعالیت دولت سیزدهم اظهار کرد: نرخ بیکاری از ۸.۷ دهم درصد در آغاز دولت سیزدهم به ۶.۹ دهم درصد در پایان کار دولت گذشته رسیده‌است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بیان کرد: این شهدای گرانقدر سند جنایت منافقان و استکبار جهانی آمریکا و همه ظالمان عالم است؛ باند ترور تروریستها نه اکنون بلکه قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بهنگام پیروزی و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد و اخیرا نیز مهمان عزیز ما اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش حماس را به شهادت رساندند.

۷۸ پروژه راهداری گیلان در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: به مناسبت هفته دولت ۷۸ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که چهار پروژه مربوط به شهرستان آستاراست.

غلامعلی نیک فهم اظهار کرد: چهار پروژه پل سیبلی در مسیر جاده آستارا - تالش، لکه‌گیری روکش آستارا به آق چای، روکش آسفالت تالش به آستارا، آسفالت راه روستایی نظری محله، خوان حیاتی و شیر حیاتی در شهرستان آستارا افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرا و افتتاح پروژه‌های مختلف در دولت شهید رئیسی اظهار کرد: سایت جدید موقت پایانه در آستارا در دولت سیزدهم انجام شد؛ اتصال پل باغ سیروس به جاده اصلی از نیازهای این شهرستان بوده که در حال اجراست و ارتباط برقرار شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اضافه کرد: پل فلزی در شهرستان آستارا نیز با یک محور قابل استفاده بوده که این پل از فلزی به رویه بتنی تبدیل شده و قابلیت تردد هر نوع خودرویی از آن فراهم است.

وی بیان کرد: آماده‌سازی پایانه و پس کرانه در ورودی شهر آستارا نیز از دیگر پروژه‌ها بوده که هم‌اینک افزون بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیک‌فهم اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم نوبت دهی مکانیزه در پایانه مرزی آستارا از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

پل سیبلی بر روی جاده آستارا – تالش که در جریان وقوع سیل شهریورماه ۱۴۰۲ تخریب شده بود، بازسازی و صبح امروز شنبه به همراه تعدادی از پروژه‌های عمرانی شهرستان با حضور استاندار گیلان بهره‌برداری شد.

با تخریب این پل طی این مدت تردد در این محور از طریق لاین همجوار به صورت دوطرفه انجام می شد که با توجه به اینکه این مسیر ترانزیتی است و حجم تردد زیاد و باریکی از معبر ترافیکی سنگینی در این محور موجب شده بود.

هزینه بازسازی این پل از محل اعتبارات سفر استانیئیس جمهور شهید به استان گیلان تامین و عملیات بازسازی همان زمان آغاز و پس از گذشت ۱۰ ماه این پروژه به انجام رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha