۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85577354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرکنسول ایران در بصره: بازگشت زائران از عراق روان و بدون مشکل است

آبادان - ایرنا - سرکنسول ایران در بصره گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی از نجف اشرف و کربلای معلی به سمت مرز شلمچه به صورت روان و بدون مشکل در حال انجام است.

علی عابدی شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان ایرانی و عراقی، از ابتدای آغاز همایش پیاده روی اربعین تاکنون مشکل خاصی در تردد زائران اربعین حسینی در خاک عراق وجود نداشت.

وی افزود: در اربعین امسال اقدامات شایسته و خوبی در مرزشلمچه را شاهد بودیم که نتیجه آن افزایش گیت‌های گذرنامه و کاهش زمان توقف زائران و تسهیل تردد آنها بود.

سرکنسول ایران در بصره گفت: هر زائر کمتر از پنج ثانیه از گیت‌های گذرنامه خروج و وارد خاک عراق می‌شد و این مهم در روان‌تر شدن تردد نسبت به سال‌های گذشته تاثیرگذار بود.

عابدی بیان کرد: مسئولان عراقی تمهیدات لازم از جمله تامین خودرو برای بازگشت زائران به مرز شلمچه به خوبی پیش بینی و تامین کردند و کمبودی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و زائران بدون مشکل در حال بازگشت به کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال امنیت برقرار شده مثال زدنی بود اظهار کرد: این امنیت با تلاش نیروهای امنیتی و حشد الشعبی کشور عراق در خاک این کشور برقرار شد و زائران با خیال آسوده عازم عتبات عالیات شدند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha