۵۵ درصد زائرین اردبیلی اربعین به کشور بازگشتند

اردبیل - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان اردبیل از بازگشت حدود ۵۵ درصد از زائرین اردبیلی اربعین به کشور خبر داد و به زائران توصیه کرد زمان حضور خود در کربلا را کاهش دهند تا امکان ارائه خدمات بهتر به زائرین فراهم شود

ابراهیم احدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت اعزام زائرین به کربلای معلی از ثبت‌نام ۲۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با متقاضیان اعزام اربعین حسینی سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل اضافه کرد: ۵۵ درصد زائرینی که در این سامانه ثبت نام کرده‌اند قبل از روز اربعین به اردبیل بازگشته‌اند بقیه هم در کربلا حضور دارند و فرایند زیارت طبق روال معمول و بدون مشکل خاصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب زائران اردبیلی از مرز زمینی مهران تردد می کنند، به زائرین حرم ابا عبدالله الحسین توصیه کرد با توجه به اینکه دمای هوا بالاست، مدت حضور خود در شهر کربلا را کاهش داده و دو یا سه روز بعد از زیارت از کربلا خارج شوند تا امکان ارائه خدمات بهتر به زائرین فراهم شود.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل همچنین به زائرین توصیه کرد در زمان خنکی هوا پیاده روی و اعمال زیارت را انجام دهند و ساعات روز در مواکب استراحت کنند.

احدی گفت: دمای هوا نسبت به سال گذشته بالاتر است در عین حال شور و اشتیاق مردم اردبیل همانند سایر نقاط کشور نسبت به سال گذشته بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha