عزیزی: رشته‌های تنیس، با حضور سلبریتی‌ها گسترش پیدا می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس ایران درباره حضور بازیگران ایرانی در مسئولیت‌های مدیریتی این فدراسیون گفت: بخشی از مخاطبان ما هنرمندان هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم و این مسئله نه تنها معنای بدی ندارد بلکه تاثیر مثبتی نیز می‌گذارد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون تنیس ایران اخیرا میلاد کی‌مرام، بازیگر و هنرمند سینما را به عنوان رئیس انجمن تنیس ساحلی منصوب کرده است. این انتصاب نگاه‌های زیادی را به سمت این رشته برد و باعث شد که صحبت‌ تنیس ساحلی در محافل گوناگون شنیده شود. از مدت‌های پیش رشته تنیس به عنوان یکی از ورزش‌های لاکچری شناخته می‌شود و حضور بازیگران و سلبریتی‌ها نیز قوت بیشتری به این موضوع داد. حالا مدتی است که نه تنها مخاطبین بلکه در جایگاه مدیریتی این رشته نیز چهره‌های مشهور دیده می‌شوند و توجه‌ها را برای مدتی به این رشته‌ها جذب کرده است.

برای یک فدراسیون، مباحث تامین اعتبار رشته‌های و فعالیت ورزشکاران خیلی اهمیت دارد و حضور افرادی همچون محمدرضا گلزار و میلاد کی‌مرام می‌تواند در این مسئله تاثیر بسیار بالایی داشته باشد. از طرف دیگر نیز رشته‌های ورزشی که این افراد در آن حضور پیدا می‌کنند، افزایش مخاطبین را به دنبال خواهد داشت زیرا حضور چهره‌های سلبریتی برای مردم جذاب است. اما سوال اینجاست که چنین جذابیتی تا کی می‌تواند ادامه‌دار باشد و آیا در رشد ورزشکاران نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟

برخی از ورزشکاران و منتقدین این مسئله را مشکل فدراسیون می‌دانند زیرا برخی افراد مشهور و سلبریتی‌ها شاید در رشد آن ورزش و کسب منابع مالی بتوانند تاثیر بگذارند اما از طرفی نکات فنی همیشه به دست متخصصان است که باید مدیریت کار را به عهده بگیرند. این نگرانی که از یک رشته ورزشی به خاطر کسب منابع مالی و مخاطب، از مباحث فنی عقب بماند، یکی دیگر از مشکلات اساسی است که همیشه از طرف منتقدان بیان می‌شود.

داوود عزیزی در گفت و گو با ایرنا در خصوص کمیته تنیس ساحلی اظهار داشت: حدودا ۱۲، ۱۳ سال است که این کمیته در ایران فعال شده است. تا قبل از حضور کی‌مرام، به جز دعوا خبر دیگری وجود نداشت و ریاست تنdس ساحلی بین برخی استان‌ها دست به دست می‌شد. مسابقات مختلفی همچون لیگ و رقابت‌های بین المللی در ماه‌های اخیر برگزار شده است که نشان دهنده تاثیر حضور کی‌مرام بوده است. نه تنها کی‌مرام بلکه گلزار نیز در انجمن پدل توانسته است تاثیر خوبی بگذارد، تا جایی که کورت‌های ما در سطح کشور طی سه سال از ۱۱ تا به ۱۲۰ تا رسیده است.

وی ادامه داد: کی‌مرام از مخاطبین و ورزشکاران این رشته است که در سطح قهرمانی با ورزشکاران دیگر رقابت می‌کند. استفاده از چنین فرصت‌هایی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. تنیس ساحلی که مدت‌ها خواب بوده امروز دارای کورت شده است و هر ۱۰ روز نیز جلسات هماهنگی ما با این کمیته برگزار می‌شود. اگر مخاطبین ما هنرمندان هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنیم معنای بدی دارد؟ یعنی اگر یک دندان پزشک به جای این هنرمندان قرار بگیرد، باید بگوییم که پزشک‌ها در حال جولان در رشته‌های تنیسی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha