هیچ گونه مشکلی از پایانه‌های مرزی گزارش نشده است

تهران- ایرنا- ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود اوج گیری بازگشت زائران شرایط مطلوبی در پایانه‌های مرزی و مسافربری کشورمان حاکم است و هیچ گونه مشکلی از پایانه‌های مرزی گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۶ خود را جهت حضور زائران کربلای معلی و شرکت در آئین پیاده روی اربعین صادر کرد.

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد مرکزی اربعین به شرح زیر است:

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی(ع) می رساند:

۱. به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۵/۰۲ مصادف با ۱۸ ماه صفر: تعداد زائران عازم شده به کشور عراق ۳.۵۶۰.۰۰۰ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۲.۳۳۹.۹۷۳ نفر (مهران ۴۷ درصد، شلمچه ۲۷ درصد، چذابه ۸درصد، خسروی ۱۲ درصد، تمرچین ۱ درصد و باشماق ۱ درصد)

۲. با وجود اوج گیری بازگشت زائران یک روز قبل از اربعین حسینی همچنان بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از زائرین عزیز به ایران بازنگشته‌اند.

۳. زائرین عزیز که فاقد وسیله شخصی می‌باشند، در برگشت به کشور به دلیل کثرت جمعیت زائران برگشتی در روز اربعین و کمبود احتمالی اتوبوس، در صورت امکان برگشت خود را به روز بعد از اربعین موکول نمایند.

۴ به اطلاع می‌رساند برای استراحت زائران در مرزهای اربعینی کشور پیش بینی استراحتگاه شده است، لذا توصیه می‌گردد زوار عزیز قبل از رانندگی و در صورت نیاز، حتما استراحت لازم را در نظر داشته باشند.

۵. با وجود اوج گیری زائران شرایط مطلوبی در پایانه‌های مرزی و مسافربری کشورمان حاکم است و هیچ گونه مشکلی در هیچ یک از پایانه‌های مرزی گزارش نشده است.

۶. برابر گزارشات واصله و بازدیدهای میدانی، زائران گرامی عموما از وضعیت خود در حوزه‌های سلامت، امنیت، سهولت و عزتمندی رضایت کامل دارند.

۷. تعامل و همکاری دولت محترم عراق در اربعین امسال بی‌نظیر و مثال‌زدنی است که صمیمانه از این همکاری سپاسگزاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha