۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85577453
T T
۳۱ نفر

برچسب‌ها

فرمانده یگان حفاظت میراث خراسان‌شمالی: گنجی در کار نیست

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به افزایش حفاری های غیرمجاز در استان گفت: گنجی در کار نیست و این موضوع سرابی بیش نیست.

سرهنگ خلیل حاجی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۹۹ درصد کسانی که به دنبال یافتن گنج اقدام به حفاری غیرمجاز می کنند به بن بست رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد حفاری های غیرمجاز در نقاط کور همچون کوه ها انجام می شود افزود: یگان حفاظت برای این حوزه در تمام شهرستان های استان فعال است و با متخلفان این جرایم برخورد جدی می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث خراسان شمالی ادامه داد: انجام هرگونه حفاری به قصد به دست آوردن اشیای عتیقه جرم است و علاوه بر حبس سه ماه تا ۶ سال ادوات حفاری متخلفان به نفع دولت ضبط می شود.

کشف ۱۶۷ دستگاه فلزیاب

وی یادآور شد: ۱۹۷ دستگاه فلزیاب از ابتدای امسال تاکنون در این استان کشف شده و ۴۲ حفار غیرمجاز محوطه های تاریخی در محل کار دستگیر شدند که توسط شعبه قضایی برای آنان پرونده سازی و روانه زندان شدند.

به گزارش ایرنا، تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha