آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۱۲۸ طرح آموزشی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا - مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: ۱۲۸ طرح آموزشی در هفته دولت امسال در سطح استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش ایرنا؛ «ابراهیم احمدی» روز شنبه به مناسبت هفته دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از این تعداد، عملیات اجرایی ۱۰۳ طرح آغاز و ۲۵ طرح نیز افتتاح و به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برای ۱۰۳ طرحی که عملیات اجرایی آن اغاز می شود، ۱۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ۲۵ طرح با اعتبار چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

احمدی ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز تجهیزات جدید برای مدارس استان تامین اعتبار و کار توزیع آن در هفته دولت آغاز شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۰۶ فضای آموزشی و پرورشی احداث و با تکمیل آن، به آموزش و پرورش استان تحویل شده است.

۱۸۰۴ کلاس درس ساخته می شود

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر بیان کرد: ساخت این مدارس بر اساس سند چشم انداز آموزشی این اداره کل انجام شده است.

احمدی گفت: در این سند که به عنوان تنها استان دارای چشم انداز تا سال ۱۴۰۶ هستیم، قرار است یک هزار و ۸۰۴ کلاس درس ساخته شود.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰۳ فضای آموزشی شامل ۸۶۲ کلاس با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی مدارس در حال احداث بوشهر

نیاز استان بوشهر به حدود ۲ هزار کلاس درس جدید

بیش از هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی بوشهر هزینه شد

احمدی ادامه داد: امسال با این ۲۵ طرح آموزشی در قالب احداث ۷۹ کلاس درس با چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، گام های اساسی برای رسیدن به چشم انداز آموزشی ۱۴۰۶ برداشته می شود.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر گفت: قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۲، ۳۶۰ کلاس درس بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۶ احداث و تحویل آموزش و پرورش شود که این میزان به ۵۶۰ کلاس تکمیل و تحویل داده شده رسیده است.

تا سال ۱۴۰۵ تمامی کلاس های تخریبی، نوسازی می شود

احمدی با اعلام این که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا هفته دولت ۱۴۰۳، ۹۴۱ کلاس درس ساخته و تحویل آموزرش و پرورش استان شده، یادآور شد: در صورتی که با همین روند ادامه یابد به جای پایان سال ۱۴۰۶ ، در پایان سال ۱۴۰۵ تمامی یک هزار و ۸۰۶ کلاس درس مورد نیاز استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده می شود.

وی با اعلام این که تا یک دهه پیش عمر مفید مدارس ساخته شده در استان بوشهر، بین ۱۵ تا ۲۰ سال بوده، اظهار کرد: با استفاده از تکنولوژی های روز، مدارسی که در سه سال گذشته در استان ساخته شده بین ۵۰ تا ۷۰ سال عمر مفید خواهند داشت.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر یادآور شد: نقش خیرین حقوقی و حقیقی در مدرسه سازی های استان بوشهر ۵۰ درصد است که رقم خوبی به شمار می رود.

۱۸۰ مدرسه استان در طرح شهید عجمان قرار گرفت

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمان در استان بوشهر توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در این طرح که به شاداب سازی و به‌سازی مدارس پرداخته می شود، ۱۰۰ مدرسه در سال جاری به این اداره کل ابلاغ شد که تاکنون ۱۸۰ مدرسه را مشمول این طرح کرده ایم.

احمدی بیان کرد: ۱۲۰ میلیارد ریال تجهیزات برای این مدارس خریداری و تحویل شده و ۲۵ میلیارد ریال نیز به شادابی و زیباسازی آنها اختصاص داده ایم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان بوشهر با اعلام این که در هفته دولت سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی هشت مدرسه کانکسی آغاز و در دهه فجر سال گذشته تحویل آموزش و پرورش استان شد، عنوان کرد: اکنون هیچ مدرسه کانکسی در استان بوشهر وجود ندارد.

وی در خصوص مدارس عشایری استان بوشهر گفت: مدیریت مدارس عشایری استان بوشهر با استان فارس است اما با رایزنی با مجموعه آن استان، مقدمات احداث ۲۰ کلاس درس در قالب ۱۲ مدرسه آغاز شده که در مرحله تامین زمین برای احداث با پیش بینی ساخت و تحویل چهار ماهه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha