آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توسط شهرداری

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۲ پایتخت جزییات آماده‌سازی مسیر ۶.۵ کیلومتری پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا میدان شوش (به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی) را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، وحیدرضا انارکی محمدی روز شنبه درباره برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: این مراسم از ساعت ۶ صبح یکشنبه با قرائت زیارت اربعین از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز می‌شود و زائران با گذر از محور ۱۷ شهریور، ‌میدان خراسان و میدان شوش به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می‌رسند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با تأکید بر اینکه ۶.۵ کیلومتر از مسیر پیاده روی جاماندگان یعنی از میدان امام حسین(ع) تا میدان شوش در حوزه عملکردی این منطقه قرار دارد، افزود: از دو هفته گذشته تاکنون تمهیدات عمرانی، خدمات شهری و ترافیکی در این محور در نظر گرفته شده است تا مسیر برای پیاده روی و برپایی موکب‌ها آماده شود.

انارکی محمدی از جانمایی بیش از ۱۴۰۰موکب فرهنگی و پذیرایی در مسیر واقع در منطقه ۱۲ با محوریت کودک، مادر و کودک، استیج مداحی، پذیرایی و ...خبر داد و افزود: در راستای رفاه شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین استفاده از سرویس بهداشتی مدارس، مساجد، حسینیه‌ها کنار سرویس بهداشتی پرتابلی منطقه و استقرار اورژانس، آتش نشانی و دستگاه مه‌پاش در این مسیر پیش بینی و هماهنگ شده است.

وی با اشاره به حذف زوائد فیزیکی و بصری در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین، از استقرار پاکبان‌های مناطق معین برای نظافت حداکثری طول مسیر پیاده روی خبر داد و گفت: مناطق ۴، ۱۴، ۸، ۳ و ۷ به عنوان مناطق معین در امر نظافت انتخاب شدند، بطوری که هر منطقه با ۱۵۰ پاکبان در طول مسیر مستقر می‌شوند تا نسبت به تمیزی مسیر اقدام کنند.

آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توسط شهرداری

شهردار منطقه ۱۲ افزود: اجرای نقاشی دیواری با موضوع اربعین در محور ۱۷ شهریور، نصب بنرهای داربستی اعلام ساعت شروع مراسم و هشدارهای ترافیکی، جانمایی قاب‌های اسپیسی میدان شوش و نصب بنرهای پرتابلی با شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد از دیگر اقدامات اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری ومحیط زیست منطقه است.

انارکی محمدی همچنین از اجرای ۲۰ تن لکه‌گیری آسفالت، ۱۵۰ متر مربع پیاده روزی و همسطح سازی دریچه فاضلاب توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه خبر داد و افزود: معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه نیز ضمن مرمت مسیرهای ویلچررو در رفیوژ میانی ۱۷ شهریور، بیش از ۱۰ ایستگاه اتوبوس را برای استراحت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) رفع نقص و بهسازی کرده است.

وی افزود: معاونت حمل ونقل وترافیک منطقه ۱۲ با هماهنگی پلیس راهور اقدام به انسداد بیش از ۸۰ معبر در مسیر پیاده روسازی کرده که از یک هفته قبل جانمایی بنرهای اطلاع رسانی ترافیکی برای شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین توسط شهرداری

آماده سازی پیاده‌روی اربعین حسینی در خیابان ۱۷شهریور

همچنین امیر شهرابی شهردار منطقه ۱۴ در این باره گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و برگزاری پیاده روی باشکوه جاماندگان اربعین در تهران، تیم خدمات شهری این منطقه بسیج شدند تا با اجرای طرح نگهداشت و برپایی موکب های خدمت رسانی، این مسیر را برای حضور دلدادگان حسینی آماده سازند.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ومسیر این راهپیمایی از خیابان ۱۷ شهریور در محدوده ناحیه ۴ منطقه می‌گذرد، با انجام بازدیدهای میدانی ورفع موارد و معضلات و به جهت سهولت درتردد و آماده سازی مسیر زائرین محور خیابان ۱۷شهریور در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۴ گفت: در این راستا با تلاش کارگران و نیروهای خدوم اداره خدمات شهری نظافت، شستشوی معابر، مخازن، علائم و تابلوهای ترافیکی سایر فعالیت ها برای بهبود وضعیت مسیر انجام شد.

شهرابی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱۴ میزبان جاماندگان اربعین حسینی در سه نقطه راهبردی شده گفت: نقطه اول پلاز های امیرکبیر (چایخانه و غرفه مادر و کودک) نقطه دوم خیابان ۱۷ شهریور روبروی خیابان عجب گل (موکب عشاق الرقیه) و نقطه سوم نرسیده به دروازه دولاب بعد از کوچه پرورش، جنب خیابان ۱۷شهریور (موکب شهید کریمی) در این سه نقطه مواکب جاماندگان حسینی میزبان خدمت رسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

به گفته وی همچنین برپایی ده‌ها موکب فرهنگی، برنامه‌ها و پردیس‌های فرهنگی و مذهبی، نصب بنرهای اصلاع رسانی ترافیکی انسداد معابر منتهی به این محور، هماهنگی با پلیس راهور، پذیرایی، امدادرسانی و ارائه خدمات شهری و رفت و روب و استقرار غرفه های بازیافت پس از برگزاری مراسم عزاداری با فعالیت نیروهای خدمت رسان برنامه ریزی و از امشب تا پس از پایان مراسم در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha