توصیه‌های پزشکان داوطلب هلال‌احمر برای بازگشت زائران اربعین

تهران - ایرنا - پزشکان داوطلب هلال‌احمر با توجه به اینکه به روزهای پایانی حضور زائران اربعین در عراق نزدیک می‌شویم، برای زائران توصیه‌هایی دارند که می‌تواند سلامت آنها را در زمان بازگشت از این سفر معنوی تضمین کند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، پزشکان داوطلب این جمعیت که روزها و شب‌ها خادم دلدادگان حسینی بودند به پایان مسیر عاشقی نزدیک شده‌اند و لذت خدمت به زائران، شوق آنها را برای سال‌های بعد بیشتر کرده است. بازگشت از سفر عشق هم آدابی دارد؛ از اینرو سه پزشک درمانگاه نجف توصیه‌هایی برای زائران در مسیر بازگشت دارند.

از استراحت تا رفع خستگی

دکتر محمدرضا شاه‌وردی متخصص داخلی مستقر در درمانگاه نبا، به زائران توصیه می‌کند: کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و یا بیماری‌های مهم دیگری هستند، پیش از بازگشت به درمانگاه‌های هلال‌احمر مراجعه کنند، معاینه شوند و داروهای مربوط به سلامت خود را دریافت کنند تا در مسیر بازگشت، دچار مشکل نشوند.

متخصص داخلی مستقر در درمانگاه نبا توضیح می‌دهد: برخی بیماران در بیمارستان امام علی (ع) هلال‌احمر ایران در نجف بستری هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود در صورتی که بهبود کامل پیدا کردند و کامل ترخیص شدند حتما همراه خانواده به کشور بازگردند.

وی توصیه می‌کند، افرادی که در پیاده‌روی با بیماری‌های جسمی، روحی و یا تنفسی مواجه شده‌اند، در صورت امکان چند روزی را در خانه استراحت کنند و پس از رفع خستگی و گرفتگی عضلات، به محل کار خود برگردند؛ همچنین اگر ویروس یا بیماری عفونی و اپیدمی از عراق با خود به ایران بردند، حداقل تا ۱۰ روز ارتباط خود را با اطرافیان محدود و از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند تا بیماری‌های عراق در کشور شیوع پیدا نکند.

توصیه‌های پزشکان داوطلب هلال‌احمر برای بازگشت زائران اربعین

داروها فراموش نشود

دکتر مهسا قدسی، متخصص طب اورژانس مستقر در درمانگاه نبا هم توصیه می‌کند: بیماران دیابتی در طول مسیر انسولین خود را به همراه داشته باشند و داروهای خود را در عراق جا نگذارند و حتما آنها را مصرف کنند؛ بهتر است که در بین مسیر، افراد مبتلا به بیماری دیابت، دست کم یکبار قند خود را بررسی کنند. همچنین بیمارانی که تاول پا دارند، پیاده‌روی خود را محدود و از کفش مناسب استفاده کنند تا سفر را با آسیب کمتری به پایان برسانند.

وی به بیماران توصیه کرد، با یک آزمایش کامل وضعیت خود را بررسی کنند. جداسازی محیط، ظروف غذا و زدن ماسک و فاصله گذاری با اقوام بسیار اهمیت دارد و دیدار با اقوام و دوستان را به چند روز بعد از بازگشت از مراسم پیاده‌روی اربعین، موکول کنند.

توصیه‌های پزشکان داوطلب هلال‌احمر برای بازگشت زائران اربعین

مراقبت از عفونت‌های زنانه

دکتر فاطمه شرباف متخصص زنان مستقر در درمانگاه ام القری تاکید می‌کند: شایعترین مشکلی که بانوان در حین سفر با آن روبه‌رو می‌شوند، اختلال قاعدگی است و برای این موضوع هم داروهایی مصرف می‌کنند تا بتوانند از فرصت زیارت استفاده کنند که ممکن است در ماه‌های بعد با مشکلات و اختلال قاعدگی روبه‌رو شوند؛ به همین دلیل لازم است‌ به متخصص زنان مراجعه و سیکل قاعدگی خود را تنظیم کنند.

وی افزود: با توجه به گرمای هوای عراق و تفاوت شرایط زندگی و آب و هوایی آن با ایران، ممکن است خانم‌ها، از نظر عفونت های زنانه دچار مشکل شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود بعد از بازگشت از مراسم پیاده‌روی اربعین، به متخصص زنان مراجعه کرده و در صورت نیاز، درمان عفونت را آغاز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha