راه خواهر شهیدم را ادامه می‌دهم/ فکر کردند می‌توانند ما را از راه حاج قاسم دور کنند+ فیلم

تهران- ایرنا- خواهر خبرنگار شهید حادثه تروریستی کرمان می‌گوید: آیدا حاج قاسم را خیلی دوست داشت، می‌خواست درباره زندگی و مکتب او تحقیق کند، می‌خواهم مثل آیدا خبرنگار شوم و راه او را ادامه دهم، این روزها جای او و مادرم خیلی خالی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، به همراه پدرش و خواهر کوچکش به ایرنا آمده بودند تا درباره خواهر شهیدشان بگویند؛ آیدا قاسمی؛ خبرنگار کوچک پانا که در جریان حادثه تروریستی کرمان در سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به خیل شهدا پیوست. خبرنگار کوچکی که پیرو مکتب حاج قاسم بود و دوست داشت روزی از دلاورمردی‌های سردار بنویسد.

آیدا پیرو مکتب حاج قاسم بود

مجتبی قاسمی پدر آیدا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دختر شهیدش گفت: دخترم خیلی مهربان بود و در راه مکتب حاج قاسم و قرآن و دین بسیار تلاش می‌کرد و خیلی دوست داشت در مسائل دینی شرکت کند.

فکر نکردند با این کارشان مردم بیشتر به مکتب حاج قاسم روی می‌آورند و علاقه پیدا می‌کنند

قاسمی درباره پیگیری‌ها از دولت سیزدهم و انتظاراتی از دولت جدید و بنیاد شهید به عنوان نماینده خانواده‌های شهدای ترور برای احقاق حقوق در مجامع بین‌المللی اظهار داشت: تنها خواسته‌ای که از دولت جدید و مسئولان داریم این است که نگذارند خون این شهیدان پایمال شود چون با مظلومیت به شهادت رسیدند. به گونه‌ای باید صدای ما را به گوش جهانیان برسانند که این تروریست‌های آدمکش بدانند که کسی در پشت ما هست و بتواند حقوق خون شهدای ما را پیگیری و عدالت را برقرار کننند.

قاسمی درباره همسر و دختر سواستفاده دشمنان و بدخواهان از حادثه ترور در سالروز شهادت حاج قاسم و ایجاد دوقطبی و تقابل میان مردم با آن شهید، خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم همیشه برقرار و پابرجا است و همیشه هم برقرار می‌ماند. آنها فکر کردند با این کارشان می‌توانند ما را از راه دین و حاج قاسم دور کنند. فکر نکردند با این کارشان مردم بیشتر به مکتب حاج قاسم روی می‌آورند و علاقه پیدا می کنند.

راه خواهر شهیدم را ادامه می‌دهم/ فکر کردند می‌توانند ما را از راه حاج قاسم دور کنند+ فیلم

حاج قاسم نبود وضعیت ما بهتر از سوریه و غره نبود

پدر آیدا درباره تلاش‌های مجاهدانه شهید سلیمانی و سپاه در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه، و دفاع از امنیت ملی ایران، گفت: اگر حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نبودند، وضعیت ما بهتز از وضعیت قبلی سوریه و عراق و وضعیت الان غزه بهتر نبود. همه ما ممنون حاج قاسم و سپاه پاسداران هستیم که توانستند جلوی داعشی‌ها را بگیرند.

وی درباره نقش رسانه‌ها و دستگاه های مختلف برای توجه بیشتر به خانواده های شهدای ترور کرمان گفت: باید کمک کنند عدالت به صورت کامل برقرار شود، رسانه‌ها خیلی خوب عمل کردند، خیلی کمک کردند تا عدالت برقرار شود و یک جورایی خون خانواده شهدا پایمال نشود.

قاسمی بیان کرد: اگر آیدا امروز زنده بود حتما به جریان‌سازی خبری در منطقه به ویژه محور مقاومت کمک می‌کرد، خیلی دوست داشت این کار را انجام دهد. خیلی دوست داشت تحقیق‌هایی در مورد زندگی حاج قاسم و مکتب حاج قاسم انجام دهد، دوست داشتم در عرصه خبر و رسانه به بالاترین مقام‌ها برسد.

راه خواهر شهیدم را ادامه می‌دهم/ فکر کردند می‌توانند ما را از راه حاج قاسم دور کنند+ فیلم

چقدر مزار حاج قاسم زیباست

یگانه، خواهر شهیده آیدا قاسمی هم که در جریان این عملیات تروریستی مجروح شد و در پی این حادثه پای خود را از دست داد گفت: آیدا خیلی حاج قاسم را دوست داشت و اولین خبرنگار کوچک کشور بود و به عنوان یک خبرنگار خیلی علاقه داشت که درباره حاج قاسم تحقیق کند و این را خیلی دوست داشت.

وی توضیح داد: هفته قبل از مراسم شهادت حاج قاسم که برسد به من گفت «آبجی بیا با هم برویم مسجد و روی کوه از آنجا مزار حاج قاسم را ببینیم» من گفتم نمی‌آیم. اما خیلی اصرار کرد و گریه کرد تا من گفتم باشه. رفتیم روی کوه مزار حاج قاسم را نگاه می‌کردیم و می‌گفت چقدر قشنگ است، ای کاش ما هم چنین جایی...

خواهرم روی پای چپم افتاده و شهید شده بود

یگانه ادامه داد: بعد چند ساعت آمدیم خانه و هفته بعد از آن سه روز پشت سر هم سر مزار حاج قاسم می‌رفتیم. در روز ۱۳ دی خیلی اصرار کرد و گفتم نمی‌آیم خسته‌ام. این چند روز رفتیم و امروز خیلی شلوغ است، اما دلش را نشکاندم، با خانواده همراه شدیم و به زیارت مزار حاج قاسم رفتیم و برگشتیم و سوار اتوبوس شدیم و صدای انفجار اول را شنیدیم و خیلی هول و ولا به جانمان افتاده بود. باز هم از اتوبوس پیاده نشدیم و به راهمان ادامه دادیم.

وی گفت: به مسیر خروجی مسجد رسیدیم که از اتوبوس پیاده شدیم که سمت خانه برویم. دو سه دقیقه بود که ایستاده بودیم فرد انتحاری به ما نزدیک شد و بعد از چند ثانیه خودش را منفجر کرد و من چیزی نفهمیدم و با صدای پسرخاله‌ام که می‌گفت «یگانه پاشو» دیدم خواهرم روی پای چپم افتاده و شهید شده است. به سمت راستم هم که نگاه کردم دیدم صورت مادرم پرخون است. بعد از آن چیزی نفهمیدم و من را به بیمارستان بردند که به کما رفتم.

۵ ماه در بیمارستان بستری بودم

یگانه گفت: شاید از همان لحظات اول متوجه شهادت خواهرم شدم. خیلی سخت بود. اما موج انفجار مرا گرفته بود و خیلی نمی‌فهمیدم که چه اتفاقی افتاده است. بعد از چند وقت که از کما در آمدم به بابا گفتم مامان و آیدا کجا هستند و چرا پیش من به بیمارستان نمی‌آیند؟ گفت «چیزی نشده است». گفتم چرا لباس مشکی پوشیدی و گفت «همکارم شهید شده است». من همان لحظه فهمیدم که مامان و آیدا شهید شدند. بعد از آن عمه‌ام به من گفت و فهمیدم چه شده است. من ۵ ماه در بیمارستان بودم.

خواهر آیدا گفت: من هم دوست دارم مثل خواهرم وارد کار خبر شوم، امیدوارم راه خواهر شهیدم را بتوانم ادامه دهم، این روزهای جای مادرم و خواهرم خیلی خالی است.

راه خواهر شهیدم را ادامه می‌دهم/ فکر کردند می‌توانند ما را از راه حاج قاسم دور کنند+ فیلم

به گزارش ایرنا، ۲ انفجار تروریستی انتحاری عصر چهارشنبه -۱۳ دی ۱۴۰۲- همزمان با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد که منجر به شهادت ۹۵ نفر از هموطنان‌ شد.در این حادثه همچنین ۲۸۴ نفر زخمی شدند.

در این حادثه ۲۲ دانش‌آموز استان از شهرستان‌های کرمان، نَرماشیر و زرند به شهادت رسیدند. ۱۱ نفر از این شهیدان دانش آموز دختر و ۱۱ نفر پسر هستند. از مجموع شهدای دانش آموز حادثه کرمان ۲ نفر از شهرستان نرماشیر، ۲ نفر از شهرستان زرند و ۱۸ نفر از شهرستان کرمان در مدارس آموزش و پرورش نواحی یک و ۲ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha