ضرورت ایجاد اتاق فکر برای رفع نیازهای صنعت برق

تهران- ایرنا- رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: تشکیل اتاق فکر برای پرداختن به چالش‌های پیش روی بخش تولید صنعت برق ضروری است.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مجید عمیدپور در هشتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری حوزه تولید باهدف برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی میان اجزای زیست‌بوم پژوهش و فناوری حوزه تولید در پژوهشگاه نیرو افزود: تشکیل اتاق فکر و حضور مستمر همکاران پژوهشکده تولید نیرو در کنار همکاران بخش تولید صنعت برق می‌تواند به رفع چالش‌های موجود در زمینه ناترازی تولید برق کمک شایانی کند.

همچنین محمدابراهیم سربندی فراهانی" رئیس پژوهشکده تولید نیروی پژوهشگاه نیرو، ضمن ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های حوزه تولید در سال جاری و برنامه‌های آتی، ضرورت پرداختن به پژوهش و توسعه فناوری‌های مرتبط باهوش مصنوعی، تدوین دستورالعمل‌های حوزه تولید و ارتقا به استانداردهای مناسب را مورد تأکید قرارداد.

وی همچنین بر توجه به موضوع ذخیره‌سازی برق و نقش آن در آینده تولید برق و تشکیل اتاق فکر و تصمیم‌سازی سیستماتیک در حوزه تولید تأکید کرد.

در این جلسه، مباحثی از جمله ضرورت تکمیل پروژه پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های کشور (CM) و بهره‌برداری از آن به‌عنوان یک اقدام ریشه‌ای، اهمیت مدیریت دارایی فیزیکی در بخش تولید صنعت برق، پیگیری روش‌های تأمین مالی از جمله گواهی صرفه‌جویی و اعتبار مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، تعیین یک نماینده و معین از سوی پژوهشگاه برای نیروگاه‌های کلیدی به‌منظور بررسی و حل چالش‌های موجود مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha