پیشرفت اجرای طرح حدنگار در استان اردبیل به ۵۰ درصد رسید

اردبیل ـ ایرنا ـ معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس کمیته حمایت قضایی طرح‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل گفت: پیشرفت اجرای طرح حدنگار در این استان به ۵۰ درصد رسیده و با ادامه این روند به زودی به شاخص میانگین کشوری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یوسف خدادادی روز شنبه در جلسه ستاد صدور اسناد مالکیت خلخال افزود: در حالی که پیشرفت طرح حدنگار و صدور اسناد مالکیت زراعی در استان اردبیل ۱۹ درصد بود با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دست‌اندرکاران اجرای این طرح این شاخص در سال جاری به ۵۰ درصد رسیده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: پیشرفت اجرای طرح حدنگار در مرکز استان و در میانگین استانی مطلوب است ولی در سطح شهرستان خلخال ۳۶ درصد از مجموع اراضی دارای سند شده است.

خدادادی همچنین گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه شرکت سامان صدرود و مجری طرح حدنگار شهرستان خلخال متعهد شد که تا پایان ماه جاری اقدامات مربوط به ۵۵ درصد از پرونده‌های طرح حدنگار در اختیار خود را تکمیل کرده و برای صدور سند به اداره ثبت و اسناد شهرستان خلخال تحویل دهد.

وی ادامه داد: اداره کل ثبت و اسناد املاک استان اردبیل نیز متعهد است قرارداد جدیدی با مجری این طرح مبنی بر اجرای این طرح در بخش‌های خورش رستم و شاهرود با این شرکت منعقد کند.

معاون قضایی رئیس دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین شرکت کارتک یکی دیگر از شرکت‌های طرف قرارداد اداره کل ثبت اسناد املاک استان اردبیل در شهرستان‌های خلخال و کوثر نیز متعهد شد که تا ۲ ماه آینده تمامی پرونده‌های در اختیار خود را برای صدور اسناد مالکیت به اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان خلخال تحویل دهد.

خدادادی الزام به ثبت اموال منقول و همچنین اجرای طرح حدنگار و رفع تداخل اراضی کشاورزی را به عنوان مهم‌ترین و قانونی‌ترین طرح‌های در دست اجرا در کشور اعلام کرد و گفت: در صورت اجرای صحیح و کامل این طرح میزان ورودی پرونده‌های اختلافات ملکی به دادگاه‌های استان اردبیل به مراتب کاهش یافته و ریشه‌ اختلاف و نزاع در بسیاری از مناطق روستایی برای همیشه خشک خواهد شد.

پیشرفت اجرای طرح حدنگار در استان اردبیل به ۵۰ درصد رسید

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه تحول قوه قضائیه و بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی، جلسات ستاد صدور اسناد مالکیت اضی کشاورزی در مراکز شهرستان‌ها برگزار و نسبت به رفع موانع قانونی و تسریع در اجرای طرح حدنگار تصمیم‌گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون حدنگار باعث تثبیت مالکیت شده و ضمن کاهش اختلافات ملکی و اراضی و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم، موجب حل و فصل ریشه ای دعاوی می گردد.

خدادادی علت اصلی عقب‌ماندگی در این شهرستان در اجرای قانون حدنگار را اختلافات پیش آمده بین شرکت‌های مشاور و مجریان طرح با ادارات ذیربط عنوان کرد و گفت: با بررسی مشکلات و مسائل ارائه شده در جلسه، مشکل مذکور حل و فصل و روند پیشرفت در ماه‌های آتی شتاب خواهد گرفت.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان از عموم مردم خواست برای تثبیت اسناد مالکیت اراضی زراعی با دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند تا با تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگی برای اراضی و املاک از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیرکل ثبت و اسناد و املاک استان اردبیل هم این جلسه گفت: اردبیل در جمع‌آوری پرونده‌های اجرای طرح حدنگار رتبه اول کشور را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خلخال با بیشترین مساحت طرح حدنگار، کمترین درصد پیشرفت کار طرح در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده و با توجه به کوهستانی بودن و همچنین مساحت پایین قطعات اراضی کشاورزی اجرای طرح نگار همانند سایر شهرستان‌های استان پیش نرفته است.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل، خلخال با ۳۶ درصد پیشرفت با ۵۰ درصد میانگین پیشرفت اجرای حدنگار در استان فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha