۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان جاماندگان اربعین هستند

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود و اطعام ۳۰ هزار نفر از زائران در برنامه است.

حجت‌ الاسلام حسن رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرکز استان مراسم محوری پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان آزادی تا امامزادگان باقریه تعیین شده که در طول این مسیر ۱۵ موکب نیز برای پذیرایی از مردم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در امامزادگان روستاهای حنبل، سیدان، نوزاد، مقدر، مسک و بورنگ بیرجند نیز مراسم پیاده‌روی جاماندگان با سخنرانی، مداحی و اقامه نماز ظهر و عصر و اطعام همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: اطعام زائران اربعین در ۱۰ بقعه شاخص استان و برای ۳۰ هزار نفر از زائران پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان خوسف از آرامگاه ابن حسام تا امامزاده سید ابوالقاسم نصرآباد و از روستاهای اطراف تا مزار بلنجیر، شهرستان طبس امامزاده علی، شیخ احمد زنوغان، سید حسین رزگ و سید محمدجعفر طیار ازمیغان میزان جاماندگان خواهند بود.

رحیمی تصریح کرد: در شهرستان های بشرویه امامزاده محمد بن اصغر هوگند، بی بی نجمه خاتون مجد، سید عبدالکریم و محمد بن اسحاق، فردوس امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم، سرایان امامزاده سلطان کریمشاه کریمو، سلطان مصیب مصعبی و ابوالقاسم قاسم آباد، قاینات امامزاده حسن و افضل، میر عبدالله و میر عبدالرزاق بزن آباد و امامزاده بی بی زبیده خاتون اسفشاد میزبان جاماندگان پیاده‌روی اربعین پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر خضری دشت بیاض در محل امامزاده عبدالله کارشک و امامزاده اسماعیل خشکان، شهرستان زیرکوه امامزاده داوود کلاته مزار و عبدالقادر شوشک، شهرستان سربیشه مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت اباالفضل (ع) و در شهرستان نهبندان مسجد حضرت ابالفضل (ع)، امامزاده سید علی و سیدناالحسین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha