۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85577672
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۲ طرح راهداری خراسان شمالی آماده بهره برداری است

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85577672
۴۲ طرح راهداری خراسان شمالی آماده بهره برداری است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۴۲ طرح راهداری استان با اعتبار سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

محمد مشتری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل ساخت و روکش راه های روستایی و فرعی، رفع نقاط پرتصادف جاده ای، تامین روشنایی، هوشمندسازی جاده ای و بهسازی و روکش حفاظتی راه های اصلی و شریانی است.

وی افزود: همزمان با هفته دولت طرح بهسازی و روکش آسفالت حفاظتی راه های اصلی و شریانی به طول ۸۳.۸ کیلومتر با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود، این طرح ها در محورهای بجنورد - جنگل گلستان، چمن بید- گرمه، محورهای شریانی حوزه استحفاظی شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد و محور جاجرم - سنخواست - اسفراین مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۱.۶ کیلومتر راه های روستایی استان در هفته دولت افتتاح می شود که برای آن ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مشتری اظهار کرد: میزان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۳۷ درصد افزایش دارد.

وی افزود: روکش راه های فرعی و روستایی به طول ۶۸.۵ کیلومتر با یکهزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های قابل افتتاح در هفته دولت است.

مشتری با اشاره به اینکه طول راه های استان حدود ۶ هزار کیلومتر است، ادامه داد: طول راه های روستایی چهارهزار و ۶۵۱ کیلومتر است که ۲ هزار و ۲۰۶ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: میزان برخورداری شمار روستاهای استان از راه مناسب ۷۸.۲ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۸۵.۱ درصد است و ۶.۹ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

وی افزود: میزان برخورداری از راه روستایی مناسب در استان به لحاظ طول راه، ۴۷.۴ درصد است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۵۵.۱ درصد است و ۷.۷ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

برچیدن نقاط پرتصادف

وی با اشاره به برچیدن نقطه پرتصادف با بیش از یکهزار و ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار گفت: طرح های برچیدن نقاط پرتصادف شامل یک نقطه در تقاطع روستای مملجه، یک نقطه پرتصادف در تقاطع روستای بدارنلو، سه نقطه پرتصادف در دوربرگردان باباامان - تقاطع حمید و چهار نقطه پرتصادف در دوربرگردان و ورودی مسکن مهر و روستای نجف آباد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بهره برداری از ۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری با بیش از ۱۲۶ میلیارد ریال اعتبار، سیستم روشنایی به طول ۵.۶ کیلومتر با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

میزان بهره مندی روستاهای این استان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد و در کشور ۵۵.۱ درصد گزارش شده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha