هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

ارومیه- ایرنا- هفته دولت امسال نیز نظیر چندین سال گذشته برای آذربایجان غربی پربرکت بوده و در حوزه های عمرانی و اقتصادی شاهد به بار نشستن بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با افتتاح طرح های مختلف در شهرستان های گوناگون این استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، هفته دولت در کنار دهه فجر، زمانی برای افتتاح تجمیعی طرح های عمرانی و اقتصادی در ایران اسلامی و در این نزدیک به ۲۰ روز از سال صدها هزار میلیارد ریال طرح در جای جای ایران اسلامی به افتتاح می رسد که همه آنها گام هایی برای ارتقای شاخص های مختلف در جمهوری اسلامی ایران است.

در آذربایجان غربی نیز نظیر دیگر مناطق کشور، برای افتتاح طرح های مختلف اقتصادی و عمرانی در هفته دولت برنامه ریزی های خاصی صورت می گیرد و در این هفته همه ۲۰ شهرستان استان از عواید طرح های افتتاحی بهره مند می شوند.

در هفته دولت امسال نیز نظیر سال های گذشته طرح های بسیار خوبی به ویژه با محوریت مناطق محروم و نقاط دورافتاده آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد که گازرسانی، طرح های انتقال و توزیع آب، طرح های روستایی مختلف و طرح هایی در مناطق محروم شهری از جمله آنهاست.

همچنین در این هفته، نگاه ویژه ای نیز به حوزه اشتغال و مقابله با بیکاری وجود داشته و طرح های خوبی نیز در حوزه اقتصادی به بهره برداری می رسد که در کنار ارائه خدمات زیربنایی و زیرساختی می تواند در توسعه مناطق مختلف و کاهش مشکلات مردم به ویژه جوانان بسیار موثر باشد.

افتتاح طرح های توسعه زیرساخت های جاده ای، بهبود وضعیت جاده های روستایی، توسعه زیرساخت های گردشگری، توجه به طرح های گازرسانی و مساکن روستایی از جمله طرح های در نظر گرفته شده برای هفته دولت امسال است.

این طرح ها امسال پراکندگی خوبی نیز دارند و همه شهرستان های آذربایجان غربی طرح های خوبی به ویژه در حوزه زیرساختی در جدول افتتاحیه های هفته دولت امسال به خود اختصاص داده بودند.

بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آذربایجان غربی آماده افتتاح در هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به افتتاح و کلنگ زنی یک هزار و یک طرح عمرانی همزمان با هفته دولت در سطح این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۹۳۶ طرح به بهره برداری خواهد رسید که برای اجرای آنها ۸۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

یاسر رهبردین افزود: همچنین در این هفته عملیات اجرایی ۶۵ طرح عمرانی با اعتبار پیش بینی شده حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز می شود.

هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال طرح های مختلفی به بهره برداری خواهد رسید که گازرسانی به ۸۵ روستا، برقراری پوشش اینترنت در ۵۸ روستا و اجرای طرح هادی و آسفالت معابر در ۴۵۸ روستا از جمله آنهاست.

وی اظهار کرد: در این هفته همچنین ۷۳ مکان ورزشی ازجمله چمن مصنوعی و سالن چندمنظوره ورزشی افتتاح می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح ۸۳ خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و اورژانس جاده ای همزمان با هفته دولت امسال در استان ادامه داد: در این هفته بهره برداری از ۸۵ کلاس درس با محوریت مناطق محروم و کمتربرخوردار آغاز می شود.

هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

رهبردین یکی از مهمترین بخش های عمرانی استان ر ا اجرای طرح هایی در حوزه جاده و راه دانست و گفت: در هفته دولت امسال ۷۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی و ۴۵ راه روستایی زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: یکی دیگر از بخش های مهم که مورد توجه مدیریت ارشد آذربایجان غربی بوده، موضوع آبرسانی به ویژه به روستای کم برخوردار است که در هفته دولت امسال آبرسانی به ۱۷ روستا با بهره برداری از مخازن آب در شهرستان های ارومیه، پیرانشهر و مهاباد به بهره برداری می رسد.

۱۵ طرح صنعتی همزمان با هفته دولت در آذربایجان غربی افتتاح می شود

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اذربایجان غربی گفت: ۱۵ طرح تولیدی و صنعتی در استان آماده بهره برداری در هفته دولت امسال است.

صابر پرنیان افزود: حجم سرمایه‌گذاری این طرح ها پنج هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان ۵۰ میلیاردریال تسهیلات است.

وی بیان کرد: عمده واحدهای افتتاحی در حوزه صنایع غذایی است و با افتتاح آنها برای ۳۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: واحد تولیدی کله قند انواع تافی و بسته بندی قند، واحد تولیدی انواع آب مرکبات و کنستانتره، واحد تولیدی انواع خامه، پنیر و همچنین بسته بندی پنیر، واحد تولیدی صنعتی پروفیل فولاد گالوانیزه، تولید ظروف پلی پرو پیلین، واحد صنعتی پروفیل پی وی سی و چندین واحد دیگر در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

پرنیان گفت: این واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستانهای ارومیه، مهاباد، خوی، پیرانشهر، مهاباد و بوکان به مرحله بهره برداری می رسند.

۸۳ پروژه کشاورزی در آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی هم دراین خصوص گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، ۸۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتبار هزینه شده بیش از ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

خسرو شهبازی افزود: در این طرح ها ۲ هزار و ۱۲۶ فرصت شغلی ایجاد و پنج هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی تثبیت می شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۳ در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است .

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی ، یک هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده که یک هزار و ۲۵۸میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری ( مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره برداران ) تامین و سرمایه گذاری شده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: محصولات کشاورزی استان به ویژه میوه‌ها و خشکبار، پتانسیل بالایی برای صادرات و ارزآوری دارند و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

شهبازی گفت: از جمله طرح های شاخصی که در این ایام با حضور مسوولان استانی و کشوری به بهره برداری می رسد، هشت پروژه در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار هزینه شده یکهزار و ۵۴۴ میلیارد ریال، با تعداد ۶۶ اشتغال پایدار است که واحد های گوساله پرواری ، گوسفند داشتی ، بره پرواری ،مرغداری گوشتی و مرغ تخم گذار را شامل می شود.

وی افزود: ۲ پروژه گلخانه ای نیز از مجموع پروژه های آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان در هفته دولت، در شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار هزینه شده ۱۹۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

۴۷ پروژه ورزشی آماده افتتاح در آذربایجان‌غربی است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۴۷ پروژه ورزشی در راستای ارتقای شاخص های زیرساختی این بخش در استان آماده افتتاح بوده که همزمان با هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

سجاد بیرامی افزود: این طرح ها در حوزه های سالن های چند منظوره، زمین های چمن مصنوعی، پروژه های ورزشی برای اقشار مختلف و همچنین طرح های ورزش روستایی آماده شده است.

هفته دولت در آذربایجان‌غربی؛ سرمایه‌گذاری ۱۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به بار می‌نشیند

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان غربی اضافه شده که نشان دهنده تلاش برای بهبود زیرساختی این بخش است.

البته دیگر نهادهای مسوول نیز برای افتتاح در هفته دولت امسال برنامه ریزی های بسیاری دارند که همه آنها گامی برای ارتقای رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت زندگی به ویژه در مناطق روستایی است و می توان آن را حرکتی در راستای محرومیت زدایی و رشد اقتصادی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha