اولمرت خواستار استعفای روسای نهادهای نظامی-امنیتی رژیم اسرائیل شد

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خواستار استعفای روسای نهادهای نظامی و امنیتی با هدف تحت فشار قرار دادن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از وبگاه عربی۲۱، «ایهود اولمرت» در این باره اظهار کرد: از «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش، «رونن بار» رئیس شاباک و «دیوید بارنیا» رئیس موساد می‌خواهم که بلافاصله و پس از آنکه بنیامین نتانیاهو طی روزهای آتی مذاکرات را خنثی کرد، استعفای خود را اعلام کنند.

اولمرت در این باره تصریح کرد: بهتر است آنها یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کنند و در آن به مردم بگویند که نمی‌توانند در برابر آنچه در جلسات روزانه غیرعلنی نخست‌وزیر و وزرای وفادارش مطرح می‌شود، سکوت کنند.

اولمرت پیشتر نیز گفته بود: اسرائیل با گام‌های وسیع به یک جنگ فراگیر و گسترده نزدیک می‌شود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل همگی به دنبال راه انداختن این جنگ هستند.

وی اضافه کرد: نتانیاهو نمی خواهد که گروگان‌های اسرائیلی برگردند و مذاکرات در یک مرحله از هم فرو می پاشد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز پنجشنبه شب فاش کرد که نتانیاهو به مسئولان این رژیم گفته است که وی به تنهایی در برابر تیم مذاکره کننده با حماس و فرماندهان دستگاه های امنیتی خواهد ایستاد.

این شبکه در ادامه گزارش خود افزود: نتانیاهو به مقامات اسرائیلی گفته است هرگز تسلیم خواسته هایی که به اذعان وی امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد، نخواهد شد.

نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود به مقامات صهیونیست گفته است که هیأت مذاکره کننده رژیم اسرائیل به دنبال دادن امتیاز به حماس است، درحالی که وی (نتانیاهو) متعهد به رعایت منافع اسرائیل است.

همزمان نیز روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که گفت وگوها در سطوح مختلف به عنوان بخشی از مذاکرات سخت همچنان ادامه دارد.

این درحالی است که خانواده اسرای اسرائیلی در غزه اعلام کردند که نتانیاهو باید به سخنان فرماندهان دستگاه های امنیتی گوش فرا دهد و معامله برای تبادل اسرا با حماس را امضا کند.

مانع تراشی نتانیاهو برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس تازگی ندارد. وی در طول بیش از ۱۰ ماه گذشته بارها و بارها مانع از توافق تبادل اسیر با جنبش مقاومت شده است. در واقع همه روزه خانواده اسرای صهیونیست به همراه دیگر شهرک نشینان تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو و کابینه وی به عنوان اخلالگران در روند توافق با حماس را برگزار می کنند و بی بی را مسئول اصلی کشته شدن اسرای خود در غزه می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha