۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85577722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال طرح در جیرفت به بهره برداری رسید +فیلم

جیرفت- ایرنا- ۱۴۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال طرح امروز شنبه به مناسبت هفته دولت در شهرستان جیرفت به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت چندین طرح به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال هم آغاز شد.

به گزارش ایرنا این طرح ها عمدتا در حوزه آبخیزداری، راه روستایی، روشنایی معابر روستایی و خرید خودرو برای دهیاری های بخش جبالبارز بوده است.

در جریان افتتاح یک بند آبی در روستای دردسک بخش جبالبارز جیرفت مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: این بند آبی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مکعب و با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
قاسم رحیمی نیا افزود: این طرح از برکات سفر دور اول شهید رییسی به منطقه است.
وی یادآور شد: امسال ۱۲ طرح با ۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

رحیمی نیا ادامه داد: استان با چهار معضل خشکسالی، سیل، ریزگرد و فرونشست زمین مواجه است که تنها راه برون رفت آبخیزداری است.

فرماندار شهرستان جیرفت هم در جریان افتتاح طرح گفت: شهیدان رجایی و باهنر دوران کوتاهی مسئولیت داشتند اما به واسطه فعالیت و اثرگذاری که داشتند ماندگار شدند.
احمد بلندنظر افزود: پارسال کل اعتبارات شهرستان سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال اما امسال به پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال رسید و حدود ۳۰ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۹۶ طرح با ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح و ۴۰ طرح با ۶۰۰ ملیارد ریال هم کلنگ زنی می شود.

بلندنظر با اشاره به اینکه چند کار بزرگ و ارزشمند انجام یا آغاز شده است بیان کرد: خط فیبر نوری به بخش اسفندقه رسید، عملیات ساخت پل سوم هلیل رود آغاز می شود و ۶۴ روستای جبالبارز زیر بار تست گاز خانگی رفته است.

وی افزود: پنج هزار و ۷۰۰ علمک در شهر جیرفت نصب شده است، در آبرسانی مجوز ۵۰ حلقه گرفته شد و ۲۵ حلقه حفر شده است و ۴۶ کیلومتر راه هم آسفالت شد.

بهره‌برداری از جاده روستایی قنات سیاه با یک هزار و ۲۰۰ متر طول و ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و بهره برداری از روشنایی روستای دردسک با نصب ۸۵ تیر چراغ برق با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های افتتاح شده امروز بود.

همچنین عملیات ساخت راه روستایی روستای گراغان تنگان در بخش جبالبارز جیرفت برای اتصال آخرین روستا به جاده آسفالت با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

عملیات ساخت بوستان سقدر در بخش جبالبارز هم امروز با ۱۰ هزار متر مربع و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور فرماندار، بخشدار و برخی دیگر از مسئولان آغاز شد.

بخشدار جبالبارز در آیین آغاز عملیات ساخت این بوستان گفت: یک سال و نیم گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات جذب بخش جبالبارز شده و چون این بخش در مسیر جاده ترانزیتی است اهمیت خاصی دارد.
مهدی سعیدی افزود: چهار وانت کمپرسی، سه دستگاه تراکتور و یک دستگاه آتش نشانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری ها خریداری شده است که برای برای جمع آوری زباله ها و اطفا حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha