پونه عاشورپور: بن‌مایه طنازی دارم/ درام اجتماعی ژانر مورد علاقه‌ام است

تهران- ایرنا- پونه عاشورپور بازیگری که یک دهه پیش کار حرفه‌ای خود در سینما را با «جادوگر» آغاز کرده و اکنون در یک مجموعه دفاع مقدس مشغول بازی است، می‌گوید: بن‌مایه طنازی دارم اما درام اجتماعی، ژانر مورد علاقه من است.

پونه عاشورپور که روزهای پایانی ایفای نقش خود در مجموعه‌ای به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی را سپری می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ۱۰ سال پیش با جادوگر (سیدمسعود اطیابی) وارد سینما شدم و این کار را فرصتی برای ایفای نقش‌های محوری می‌دانستم.

بن‌مایه ‌طنازی درون من وجود دارد و در تئاترهای کمیک بسیاری ایفای نقش داشته‌ام، اما ژانر مورد علاقه من درام‌های اجتماعی استبازیگر همه‌گیری (صادق بکتاشیان) بر این نکته تاکید می‌کند که بن‌مایه ‌طنازی درون من وجود دارد و در تئاترهای کمیک بسیاری ایفای نقش داشته‌ام، اما ژانر مورد علاقه من درام‌های اجتماعی است و بیشتر دوست دارم در این زمینه بازی کنم.

او که دومین تجربه کاری خود با مسعود اطیابی را در «بخارست» داشت می‌گوید: پس از بخارست، یک سال و اندی بیکار بودم؛ با وجود این‌که پیشنهادی زیادی داشتم اما به دلایل مختلفی چون تغییرات در پروژه‌ها، هر جایی که قرارداد می‌بستم به مرحله تولید نمی‌رسیدند که بی‌بدن را به نوعی شروع دوباره خودم در سینما می‌دانم.

من فرزند جنوبم و از یک خانواده خوزستانی. از آنجایی که اهل آبادانم و کاملا مسلط به لهجه جنوبی برای ایفای نقش در این کار انتخاب شدم این بازیگر جنوبی درباره نحوه ورود خود به مجموعه جدید پرویز شیخ‌طادی می‌گوید: من فرزند جنوبم و از یک خانواده خوزستانی. از آنجایی که اهل آبادانم و کاملا مسلط به لهجه جنوبی، برای ایفای نقش در این کار انتخاب شدم.

من از هنرجویان یک آکادمی هستم و از طرف این آکادمی به پروژه‌های جادوگر و بخارست معرفی شدم و چون آقای ایرج محمدی تهیه کننده هر دو اثر، بازخورد کارم را دیده بود، مجددا من را برای بازی در این مجموعه دفاع مقدسی پیشنهاد داد و در مقابل آقای شیخ طادی تست دادم و پذیرفته شدم.

این بازیگر همچنین با اشاره به جمله‌ای از وحید جلیلوند خطاب به بازیگرانی که در ابتدای راه هستند و شوق چهره شدن را دارند اما بازی در نقش‌های کوتاه را نمی‌پذیرند، تاکید کرد: استادم وحید جلیلوند همیشه یک جمله را به من می‌گفتند که تا مادامی که جزو ۵ انتخاب اول نشدید دست از تلاش برندارید و هر کاری به شما خورد در کنار این که تجربه شریف داشته باشید و هیچ لطمه ای به شما وارد نشود هر کاری را بروید تا ترس شما از دوربین بریزد و دایره ارتباط‌های شما با آدم‌های اطرافتان گسترده تر باشد و دست از تلاش برندارید.

حتی قدم‌های کوچک هم می‌تواند یک اتفاق بزرگ را رقم بزند

عاشورپور افزود: معمولا از بین بچه‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند یک‌سری‌ها هستند که معتقدند تا کار خوبی به ما نخورد نقش‌های کوتاه را نمی‌پذیریم. در واقع این‌گونه نیست، حتی قدم‌های کوچک هم می‌تواند یک اتفاق بزرگ را رقم بزند.

او درباره مجموعه دفاع مقدسی با نام موقت جان برادر و تانک‌خورها می‌گوید: همیشه بازی در کارهای دفاع مقدسی را دوست داشتم. از آنجایی که جنوبی هستم و پدر و مادرم هم جنوبی هستند احساس می‌کردم با بازی در فیلمی که ژانر دفاع مقدس باشد و رشادت‌های زن جنوبی را به تصویر بکشد دین خودم را نسبت به این زنان ادا می‌کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha