استاندار گیلان: رفع مشکلات ترانزیتی اولویت اقتصادی منطقه است

آستارا - ایرنا - استاندار گیلان گفت: رفع مشکلات ترانزیتی و روان‌سازی شرایط تردد کامیون‌ها از اولویت‌های کاری ما به منظور بهبود روند تجارت و ارتقای اقتصاد استان و منطقه است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت تردد ترانزیتی در مرز آستارا، در جمع خبرنگاران، از آستارا به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق کشور در حوزه ترانزیت کالا یاد و اظهار کرد: در این نشست، نحوه هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی به منظور روان سازی امر ترانزیت و جابه جایی کالا در حوزه واردات و صادرات بررسی شد.

وی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های ترانزیتی مرز آستارا با توجه به افتتاح پل «آستاراچای» افزود: بعد از افتتاح این پل مقرر شد که زیرساخت‌ها در حوزه راهداری و گمرک در این منطقه ارتقا پیدا کرده و همه تجهیزات و امکانات لازم نیز فراهم شود.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروهی به منظور ارزیابی وضعیت ترانزیت کالا در شهرستان مرزی آستارا خبر داد و تصریح کرد: این کارگروه با حضور معاونان استاندار اقتصادی، عمرانی و سیاسی، امنیتی استانداری تشکیل شده و متناسب با وظایف خود کارهای کارشناسی لازم را در این مسیر انجام می‌دهد.

عباسی بیان کرد: میزان ترانزیت کالا در فصل پاییز افزایش پیدا می‌کند زیرا هر ساله در این موسم، تقاضا برای صادرات کالا و همچنین واردات بیشتر می‌شود از این رو باید تصمیمات مناسبی برای روان شدن تردد کامیون‌ها اتخاذ شود تا دیگر شاهد مشکلات سالیان گذشته در این منطقه نباشیم.

استاندار گیلان: رفع مشکلات ترانزیتی اولویت اقتصادی منطقه است

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha