جزییات مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا جزییات و چگونگی مراسم پیاده روی جاماندگان از اربعین حسینی(ع) در این شهرستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: این مراسم همزمان با روز اربعین و همصدا با همه مردم ایران در شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.

وی افزود: مردم شهرستان آستارا طبق روال سال های گذشته از بعد از نماز صبح به صورت خانوادگی در این مسیر قرار خواهند گرفت و در کنار آنها نیز دسته های عزاداری هم به سمت امام زادگان سید قاسم و سید ابراهیم (ع) حرکت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا ادامه داد: برنامه حرکت راهپیمایی اربعین حسینی در شهرستان آستارا از دو مسیر مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) و نیز از شهر لوندویل به سمت امام زادگان خواهد بود.

حجت الاسلام رضازاده تصریح کرد: ۱۱۳ موکب‌ مستقر در مسیر پیاده‌ روی خانوادگی دلدادگان حرم اباعبدالله الحسین(ع) با عناوینی چون موکب‌ بهداشت و سلامت، رسانه‌ای و فضای مجازی، فرهنگی هنری و غیره خود را آماده پذیرایی از عزاداران کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر ۱۱۳ عمود وجود دارد که همه آنها مطابق با راهپیمایی اربعین نجف تا کربلا به نام های شهدای انقلاب اسلامی مزین شده اند و مردم با نام و یاد شهدا در این مسیر عاشقی قدم بر می دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا اربعین را آغازی بر حرکت بزرگ اباعبدالله(ع) در مسیر اهتزاز پرچم توحید و ماندگار عاشورا دانست و گفت: اجتماع اربعین و پیام سیاسی آن به جهانیان امتداد پیام نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) در مقابله با استکبار جهانی و همچنین فریاد پیروزی و جاودانگی جبهه حق علیه باطل است.

حجت الاسلام رضازاده تاکید کرد: مردم با حضور خود در این راهپیمایی عظیم انسانی شکوه و عظمت مکتب امام حسین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهند، جاماندگان ظاهری اربعین نیز که دلهای خود را همراه با زائران حسینی به کربلای معلی عزیمت داده اند در راهپیمایی نمادین شرکت و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha