۳ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85577890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۳ طرح با ۱۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در ملایر آماده افتتاح شد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ۳۷۳ طرح با اعتباری بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال در این شهرستان برای افتتاح و یا کلنگ‌زنی در هفته دولت آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سلمان اسماعیلی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد طرح، عملیات اجرایی ۵۰ فقره با اعتبار ۱۱۱ هزار میلیارد ریال آغاز شده و ۳۲۳ طرح هم به ارزش ۴۴ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان از این طرح ها، ۶۱ مورد با اعتباری افزون بر ۱۰۱ هزار میلیارد ریال در بخش اقتصادی و ۳۱۲ طرح با اعتبار ۵۱ هزار میلیارد ریال در بخش عمرانی اجرایی شده است، افزود: از این تعداد ۲۳ طرح در حوزه کشاورزی، تعاون روستایی و محیط زیست، ۱۱ طرح در حوزه صنعتی، معدنی و خدماتی و ۲۷ طرح نیز در بخش گردشگری، تجاری و صنایع دستی است.

فرماندار ملایر با اشاره به فصل‌بندی طرحها، ادامه داد: در محور توسعه صنعتی ملایر، ۱۲ طرح با ۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، چهار طرح توسط شهرداری ملایر با ۳۷ هزار میلیارد ریال اعتبار و در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرایی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد ریال طرح توسط شهرداری‌های تابعه این شهرستان به اجرا درآمده است، بیان کرد: در حوزه عمران روستایی بیش از هزار میلیارد ریال طرح و در حوزه توسعه اصلاح و تقویت زیرساخت‌های عمومی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اجرایی شده است که هوشمندسازی ملایر از آن جمله است و فیبر نوری ملایر هم با اعتبار هزار میلیارد ریالی به اتمام رسیده که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح طرح فیبر نوری، سرعت اینترنت در ملایر افزایش خواهد یافت، گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات کشاورزی ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال، تقویت و توسعه صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی ۲۳ طرح با هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک ۳۰۰ هکتاری صنفی و صنعتی در ملایر

معاون استاندار همدان یادآور شد: ۶۱ هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت و شهرک‌ها و ۳۷ هزار میلیارد ریال هم طرح تجاری است که در مجموع حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت در هفته دولت داریم که یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود و یا به بهره‌برداری می‌رسند.

اسماعیلی بیان کرد: مجموع زیرساخت‌های صنعتی دولتی در ملایر از ابتدا تا به امروز ۲۸۳ هکتار بوده که در هفته دولت عملیات اجرایی شهرک جدید صنفی و صنعتی شهرستان با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در منطقه "قشلاق پیرحیانی" آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر یکی از مسائل این شهرستان را نبود زمین برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی تکمیل هستند و شهرک شوشاب مساله آب و فرونشست دارد و هر سرمایه‌گذار باید زمان زیادی را برای تامین زمین معطل می‌شد که امروز با اجرای این شهرک صنفی و صنعتی، در مرحله نخست یک زیرساخت ۳۰۰ هکتاری در منطقه ایجاد شده است که انقلابی در پذیرش سرمایه‌گذار در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه این پهنه در مراحل بعدی تا ۲ برابر هم قابل افزایش است، خاطرنشان کرد: با افتتاح این شهرک ۳۰۰ هکتاری، هیچ دغدغه‌ای در پذیرش سرمایه‌گذار نخواهیم داشت و نیم میلیون مترمکعب از حوضه آب سد "کلان" هم به این شهرک متصل می‌شود.

اسماعیلی از همراهی خوب مردم قشلاق پیرحیاتی برای تامین زمین شهرک ۳۰۰ هکتاری قدردانی کرد و افزود: طرح دیگر در حوزه صنعتی؛ عملیات اجرایی مرحله سوم شهرک مبلمان حاجی‌آباد است که در گستره هشت هکتار آغاز می‌شود و فضای بیشتری برای رشد و توسعه پیدا می‌کند.

ملایر صاحب بازار تجاری مبل و منبت می‌شود

وی با اشاره به تعریف منظومه تجاری و صنعتی در این شهرستان، یادآور شد: با توجه به اینکه متناسب با شرایط روز، بازار مناسبی در ملایر نداریم، در همین راستا ۲ بخش منظومه تجاری ملایر، مربوط به شهرداری، در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: منظومه تجاری نخست آغاز عملیات اجرایی بازار تجاری مبل و منبت به وسعت سه هکتار در میدان کوثر با نگاه تجارت مبل و منبت، صنایع دستی و امکانات رفاهی، جانبی و سالن‌های آمفی‌تئاتر است که می‌تواند هزاران گردشگر را جذب کند.

اسماعیلی ادامه داد: منظومه تجاری دوم نیز آغاز عملیات اجرایی مجتمع تجاری پارکینگ راستان در خیابان سعدی با بیش از سه هزار متر زمین است که یک بازار مدرن با نگاه حمایت از سبد خانوار و بازار کیف، کفش و چرم و بخشی هم مرتبط با ساختمان پزشکان طراحی شده است.

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در ملایر

وی همچنین از بازسازی عمارت سیف‌الدوله در پارک سیفیه و مراحل یک، ۲ و سه مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: در حوزه جهاد کشاورزی تعدادی واحد گلخانه‌، واحدهای پرورش ماهی و تولید دام افتتاح می‌شود و بازار عرضه دام نیز با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون استاندار همدان ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان ملایر، عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در زمینی با گستره ۲۰ هکتار با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه عملیات بهسازی ۳۸ روستا و طرح هادی ۱۱ روستای شهرستان به اتمام رسیده است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: در برخی از روستاها نیز زمین‌های الحاق شده و ۲۱۷ واحد مسکن روستایی و معلولان نیز به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی یادآور شد: طرح صنعتی "صدرا ذوب" در شهرک صنعتی فروسیلیس نیز همزمان با هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال و طرح توسعه معدن چشمه پهن(آندلوزیت و گارنت) که جزو پنج مجموعه صنعتی اول دنیاست، افتتاح می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha