آبفا خوزستان: پایداری آب پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه در اولویت است + فیلم

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از اولویت های این شرکت را تامین آب پایدار پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در ایام اربعین عنوان کرد.

صابر علیدادی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا در پایانه مرزی چذابه اظهار کرد: از ۳۰ روز پیش تمام‌ تمهیدات لازم برای تامین آب پایدار، سالم و بهداشتی در پایانه شلمچه و چذابه انجام شده است و تاکنون‌ هیچ مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

وی افزود: آب مورد نیاز پایانه چذابه از ایستگاه پمپاژ w۲ غدیر به سمت ام الدبس، ایستگاه جامع سوسنگرد و بستان انتقال داده شد که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

علیدادی گفت: علاوه بر به‌روزرسانی تاسیسات شبکه آبرسانی، چند کار شاخص دیگر نیز با هدف تامین آب پایدار پایانه چذابه انجام شد که مهم‌ترین آن ساخت مخزن ۲ هزار مترمکعبی بتنی بود.

وی ادامه داد: با وارد مدار کردن این مخزن، ذخیره آب پایانه تا ۲ برابر و حدود سه هزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال از ایستگاه جامع سوسنگرد به سمت ایستگاه امام‌ علی (ع) از دیگر اقدامات این شرکت در ایام اربعین امسال بود که این اقدام زیرساختی نقش مهمی در تامین آب پایدار پایانه مرزی چذابه در سال‌های آینده خواهد داشت.

وی افزود: بحث انشعابات و لایروبی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود و تاکنون مشکلی در زمینه پس‌زدگی فاضلاب در پایانه های مرزی گزارش نشده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر از زائران عتبات عالیات از سراسر کشور و نیز کشورهای دیگر از این ۲ مرز زمینی راهی کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha