۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85578050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزدی‌ها ۵۰۰ هزار مترمکعب آب بیشتر از پارسال مصرف کردند

یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از افزایش مصرف آب به میزان ۵۰۰ هزار مترمکعب در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، " جواد محجوبی " گفت: با توجه به افزایش بی سابقه گرما در فصل تابستان به ویژه در مرداد ماه، ۶ درصد افزایش مصرف آب معادل حدود ۵۰۰ هزار متر مکعب در مرداد ماه نسبت به سال گذشته رخ داد.

وی افزود: مرداد ماه امسال افزایش دمای ۴.۶ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین را تجربه کردیم که از این منظر رتبه اول کشور بوده و منجر به افزایش حدود ۶ درصدی مصرف آب شرب نسبت به شرایط مشابه سال گذشته شده است.

این مسئول به خط پدافندی آب شرب اشاره کرد و ابراز کرد: از خط اول انتقال آب خلیج فارس به استان انشعابی به طول ۳۳ کیلومتر و با مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به مخازن آب شرب یزد احداث شده است.

محجوبی گفت: خط پدافندی مذکور نقش بسزایی در جبران کمبود ناشی از افزایش مصرف آب و در نتیجه جلوگیری از قطعی آب ایفا کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به پروژه هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این هفته تنها سد مخزنی استان با عنوان سد مخزنی پیامبر اعظم (ص) هرات با اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

محجوبی خاطر نشان کرد: این پروژه از سال ۸۷ آغاز و در سال ۱۴۰۳ پس از ۱۵ سال تکمیل شد.

وی هدف از اجرای این پروژه را مهار سیلاب. تامین حقابه کشاورزی پایین دست و حقابه محیط زیست و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت شهرستان خاتم دانست.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: در هفته دولت آغازعملیات اجرایی مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی زین آباد در راستای تامین پایدار آب مورد نیاز تفت و مهریز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha