پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بروجرد برگزار شد

بروجرد - ایرنا - پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از سه راه جعفری شهر بروجرد تا امام زاده جعفر(ع) برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی زائران حسینی با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی عشق و ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت به نمایش گذاشتند.

شهروندان در قالب دسته های عزاداری در خیابان های این شهر به حرکت درآمده و به سینه زنی پرداختند، همچنین عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه‌ها نیز برگزار و در آن مبلغان و مداحان به ذکر حوادث کربلا و اسارت اهل بیت به ویژه رشادت‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) می پرداختند.

امام جمعه بروجرد در این آیین گفت: این راهپیمایی پشتوانه جبهه مقاومت و نظام اسلامی و بزرگترین جلوه های حیات انسانی است که انسجام و وحدت مسلمانان را نشان می دهد.

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: حدود ۳۰ میلیون نفر در راهپیمایی باشکوه اربعین شرکت می کنند که علاوه بر کمیت این راهپیمایی از نظر کیفیت هم حرکت قابل توجهی است.

وی افزود: این جمعیت ارادتمند به اهل بیت (ع) شکوه و انسجام قابل توجهی را برای دنیا به نمایش گذاشتند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین( ع)
در شهر اشترینان نیز باحضور عزاداران حسینی برگزار شد. ‌
حجت الاسلام سید نصراله موسوی افزود: ۲ موکب برای خدمت به دلدادگان حسینی در میدان زائران کربلا و آیت الله بروجردی دایر و به زائران حسینی خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه در مسیر راهپیمایی موکب‌هایی برای پذیرایی از راهپیمایان اربعین حسینی برپا شده است، افزود: در بهشت شهدا زیارت اربعین قرائت و نماز ظهر نیز اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha