۵۲ روستای مازندران از خدمات شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند

ساری-ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از برخورداری ۵۲ روستای استان در سال جاری به اینترنت پرسرعت همراه و اتصال به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

اسماعیل اعزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه ملی اطلاعات که با نام‌های دیگر اینترنت ملی و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود، اینترانت ملی ایران است و این شبکه طرحی برای توسعه زیرساخت اطلاعاتی امن و پایدار ملی در ایران است.

وی ادامه داد: با راه اندازی ۲۸ سایت تلفن همراه به منظور تامین پوشش اینترنت همراه در ۵۲ روستای استان بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران توضیح داد: این طرح ها ها در ۹ شهرستان استان شامل شهرستانهای آمل، بابل، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، نور، چالوس و تنکابن اجرایی شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۳۸۴ خانوار روستایی در این شهرستانها از خدمات اینترنت پرسرعت همراه برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

رئیس کارگروه توسعه ارتباطات استان افزود: مقرر است از ۲۸ پروژه ارتباطی مذکور در هفته دولت با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، مخابرات منطقه مازندران و اپراتورهای تلفن همراه اول و ایرانسل بهره برداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha