جاماندگان اربعین حسینی در کربلای ایران چه گفتند + فیلم

شهرری- ایرنا- جمعیت عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای ایران شهرستان ری دیار سید کریم مسیر ۱۴ کیلومتری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی را پیمودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه ۴ شهریورماه با حضور قشرهای مختلف مردم تهران از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز شد. مردم تهران همزمان با برگزاری چنین مراسمی در سایر شهرها و شهرستانهای استان تهران، با مداحی و سینه زنی به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری حرکت می کنند و به مرثیه سرایی می پردازند.

جاماندگان اربعین حسینی در کربلای ایران چه گفتند + فیلم

در این مسیر هزار موکب تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از عزاداران حسینی پذیرایی می کند و ۲۲۰دستگاه ون که در ۱۴ منطقه و ۸مسیر مستقر خواهد بود و خط یک و ۶ مترو نیز از مسیرهای تهران به سمت ری زائران را منتقل خواهند کرد از این رو از ساعت ۵:۳۰ صبح مترو آماده میزبانی زائران است که هزینه در این خطوط رایگان خواهد بود و با هماهنگی که با راه آهن انجام شده است در مسیرهای ورامین، پیشوا و تهران و بالعکس زائران تا ساعت ۱۸ عصر جابه‌جا خواهند شد.

جاماندگان اربعین حسینی در کربلای ایران چه گفتند + فیلم

در همین راستا آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برای پذیرایی از زائرین ۲۳ هزار پرس غذای گرم، ۲۰۰ هزار غذای سرد، ۱۵ هزار لیتر شربت، ۴۰ هزار لیوان چای، ۳۰ هزار کیک، ۴۰۰ کیلو خرما و ۱۴۰ هزار بطری آب سرد در این روز میان زائران توزیع خواهد کرد.

جاماندگان اربعین حسینی در کربلای ایران چه گفتند + فیلم

پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha