۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85578113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان بوشهر

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۰
کد خبر: 85578113
آغاز پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- پیاده روی باشکوه و معنوی جاماندگان اربعین در استان بوشهر با وجود گرما و رطوبت بالای هوا در مسیرهای منتهی به ۲۰ بقعه متبرکه این استان آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیاده روی اربعین اوج ارادت و دلدادگان مکتب حسینی است که با حضور در بقاع متبرکه یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را زنده نگه می‌دارند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور افزود: امسال با وجود اینکه نزدیک به ۹۰ هزار بوشهری خود را به پیاده روی اربعین و کربلا رساندند اما با این وجود دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت پیاده روی روز اربعین در استان را با شکوه و عظمت خاصی آغاز کردند.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در مسیر منتهی به بقاع متبرکه با برپایی موکب‌هایی از زائران اربعین پذیرایی می شود که عمده این موکب ها خودجوش و مردمی برپا شده است.

اسماعیل پور ادامه داد: قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا، عزاداری، توسل به ائمه معصومین و زیارت بقاع متبرکه از برنامه های محوری پیاده روی اربعین در استان بوشهر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی به دلیل گرما و رطوبت بالا در برخی از شهرهای استان از جمله بوشهر این آیین معنوی در نوبت عصر برگزار می شود.

در شهر بوشهر این مراسم از شرکت ملی نفتکش تا امامزاده قاسم و مسیرهای منتهی به امامزاده عبدالمهیمن و امامزاده محمدبن علی (ع) انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در شهرستان دشتستان مراسم پیاده‌روی اربعین در ۶ نقطه برگزار می‌شو.

وی ادامه داد: در شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک، از کل نقاط منطقه بوشکان تا امامزاده محمد فیروز (ع) ، در آب‌پخش و روستای درودگاه و روستای جتوط تا آستان شاه قطب الدین حیدر(ع) سعدآباد و روستای هلپه‌ای تا امامزاده میرهداف (ع) روستای بنداروز تا امامزاده شاه نورالله، روستای قلعه سوخته تا امامزاده جعفر (ع) و شهر دالکی تا امامزاده احمد (ع) این پیاده روی برگزار خواهد شد.

اسماعلپیل پور گفت: در شهرستان دیر، پیاده‌روی اربعین از بقعه سید مرتضی تا امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع)، در روستای لمبدان تا بقعه بی بی دختران این روستا، در آبدان از خیابان بهزیستی تا بقعه متبرک میر بهزاد و همچنین در شهرستان جم از مسجد جامع امیرالمومنین (ع) روستای آبگرمک تا امامزاده جعفر (ع) و از بهارستان تا امامزاده محمد (ع) برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان تنگستان از روستای عالی حسینی تا امامزاده میراحمد (ع) و در شهر اهرم تا امامزاده زین الشهدا این پیاده روی مردمی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha