۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از ابتدای مراسم پیاده روی اربعین در راستای درمان تخصصی زائران بیمار، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خدمت امدادی و درمانی به زائران اباعبدالله در ایران و عراق ارائه شده است.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ در اطلاعیه‌ شماره ۸ ستاد اربعین هلال‌احمر که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت دارد.

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا روز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹ هزار و ۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و هزار و ۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

همچنین تا به امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ٢ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۰۸ خدمت به زائران اربعین حسینی ارائه شده است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۲۸۰ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند.

همچنین از مجموع خدمات ارائه شده، ۵۴ هزار و ۷۰۳ خدمت درمانی به زائران گرمازده ارائه شده است.

این نهاد امدادی به زائران توصیه کرد در زمان بازگشت به کشور عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

هلال احمر همچنین این توصیه را داشت که زائران بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

ارائه خدمات امدادی هلال احمر تا پایان بازگشت زائران از مراسم پیاده‌روی اربعین ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha