۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبر: 85578190
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بزرگ راهپیمایی اربعین در تربت‌حیدریه برگزار شد + فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- اجتماع بزرگ بازماندگان پیاده‌روی اربعین، روز یکشنبه با حضور عاشقان و عزاداران حسینی از مسیر گلزار شهدای بهشت عسگری تا مزار بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در طول مسیر متولیان حسینیه‌ها و هیات‌های عزاداری با برپایی موکب، از راهپیمایان پذیرایی می‌کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه روز یکشنبه در حاشیه این آیین معنوی به خبرنگار ایرنا گفت: موضوع عشق و علاقه به حضرت سیدالشهدا(ع) پدیده جدیدی نیست و به تبع آن راهپیمایی اربعین هم از دیرباز در تاریخ اسلام وجود داشته‌است.

حجت‌الاسلام محمدعلی فاطمیان با بیان این که در سالهای اخیر این پدیده فرهنگی گسترش یافت افزود: از آنجا که برخی عشاقان امام حسین(ع) در تربت حیدریه فرصت شرکت در این راهپیمایی بزرگ جهان اسلام برایشان میسر نشده بود لذا فرصت حضور در این راهپیمایی به صورت نمادین در این شهرستان فراهم شد.

وی ادامه داد: امسال برای سومین سال پیاپی و همزمان با دیگر شهرهای کشور، عاشقان حسینی مسیر گلزار شهدای بهشت عسگری تا مزار بی‌بی حسنیه در تربت حیدریه را پیاده طی کردند و در بین راه توسط ۵۰ موکب پذیرایی شدند.

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی است در کنار حال و هوای اربعینی شهر با توجه به برگزاری کنگره ملی شهید برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید منطقه تربت‌حیدریه در ۲۲ شهریور ماه جاری، شهر تربت‌حیدریه این روزها حال هوایی معنوی خاصی ه بخود گرفته به شکلی که در هر گوشه شهر یادمان و تصاویر این شهدا زینت بخش شهر گشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha