۶۸۱ کیلومتر از راه های خراسان رضوی بهسازی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۶۸۱ کیلومتر از راه‌های استان از هفته دولت سال قبل تاکنون بهسازی شده است.

جعفر شهامت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات شامل بهسازی سبک و سنگین ۵۰۴ کیلومتر از رویه راه‌ها با انجام لکه‌گیری و روکش آسفالت و همچنین ۱۷۷ کیلومتر عملیات نگهداری پیشگیرانه بوده است.

وی افزود: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح های عمرانی افزون بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است که این اقدامات در راستای بهبود وضعیت راه‌های استان و افزایش ایمنی سفرها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به خرابی متوسط تا شدید چهار هزار کیلومتر از رویه راه های استان گفت: اگر چه طی سه سال اخیر در مجموع، هزار و ۹۷۷ کیلومتر از راههای استان عملیات بهسازی و نگهداری روسازی انجام گرفته، اما ۵۰ درصد عملیات بهسازی راه ها باقی مانده که بخش مهمی از آن همچنان در حال اجراست و به حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و همچنین قیر نیاز دارد.

شهامت افزود: با وجود حجم زیاد کار انجام شده که با فعالیت همزمان ۱۹ گروه آسفالت در راههای خراسان رضوی همراه بود و بیش از یک میلیون و ۲۶۰هزار تن آسفالت اجرا شد، بخشی از راههای ترانزیتی استان که بیشترین تردد کامیونها را عبور می دهند، همچنان نیازمند توجه ویژه هستند و بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در این حوزه در حال اجراست.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانونهای مهم حمل و نقل و ترانزیت کشور بوده و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق جاده های این استان انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha