زنده شدن داغ رئیس جمهور شهید در اربعین خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته خراسان جنوبی در روز اربعین میزبان آیت الله رئیسی بود و امروز مردم استان علاوه بر عزاداری سید و سالار شهیدان، داغدار شهید جمهور هستند.

جواد قناعت روز یکشنبه در حاشیه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین امسال برای خراسان جنوبی‌ها به خصوص مرکز استان روز خاصی است و خاطره‌ و غمی را در دل مردم این دیار تازه می‌کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش در شب ولادت امام هشتم به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر رئیس جمهور شهید پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، غروب سوم خرداد در رواق «دارالسلام» حرم امام رضا (ع) آرام گرفت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهریور سال گذشته رئیس جمهور شهید، عزاداران و دلدادگان حسینی از میدان آزادی تا آستان مقدس امامزادگان باقریه را همراهی کرد و در خیل عظیم جمعیت مردم حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار و گفت و گو کرد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی در سومین سفر به خراسان جنوبی که سفری مردمی بود، علاوه بر اینکه با حضور خود برای مردم استان ارزش قائل شدند یکی از پروژه‌های مهم یعنی راه‌ آهن که دغدغه اساسی مردم استان و مربوط به چهار دهه قبل بود را آغاز کرد.

مردم خراسان جنوبی روز اربعین داغدار شهید جمهور شدند

وی گفت: این پروژه نیاز به اعتبارات سنگین داشت اما تامین مالی از محل تهاتر نفت صورت گرفت و اکنون در سالگرد آغاز عملیات اجرایی آن، در ۱۵ قطعه فعال است.

قناعت افزود: دستور آغاز رسمی عملیات احداث خط‌ آهن نهبندان - بیرجند - قاین - یونسی به عنوان یادگاری از شهید رئیسی در این استان باقی ماند و امیدواریم به زودی این آرزوی دیرینه مردم به سرانجام برسد و در سال‌های نه چندان دور شاهد شنیدن سوت قطار در خراسان جنوبی باشیم.

وی اظهار کرد: آیت الله رئیسی به عنوان خادم الرضا خالصانه، مخلصانه و مردمی در خدمت مردم بود و امیدواریم با سالار شهیدان محشور شود.

طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد.

مهمترین مشکل این طرح ملی و فراملی تامین اعتبار بود که در ۲ سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین مالی این طرح مهم و زیرساختی در دستور کار دولت قرار گرفت و در نهایت با استجازه مقام معظم رهبری برای اختصاص ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی، گره اعتباری ابر پروژه ریلی باز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha