مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در تبریز با عشق کربلا + فیلم

تبریز- ایرنا- مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با حضور عاشقان اهل بیت(ع) و دلدادگان سیدالشهدا(ع) که نتوانسته‌اند در حرم مطهر ایشان حضور یابند، در تبریز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سیل دلدادگان و جاماندگان اربعین از مقابل مصلی اعظم امام(ره) تبریز به سمت وادی رحمت پیاده روی کردند.

دلدادگان حسینی مسیر پیاده روی با شعار لبیک یا زینب، لبیک یا حسین و با در دست داشتن پرچم هایی منقش به نام یا اباعبدالله الحسین(ع)، صاحب الزمان (عج) و پرچم فلسطین ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین(ع) را نشان دادند و با نوحه و عزاداری طی طریق کردند.

اربعین مخصوص اباعبدالله حسین است

حجت الاسلام احمد مطهری اصل، امام جمعه تبریز در جمع نمازگزاران و جاماندگان اربعین، اظهار کرد: زیارت اربعین بر اساس روایت‌ها فقط مخصوص امام حسین (ع) است و به جز ایشان برای سایر امامان و حتی پیامبر اکرم(ص) زیارت اربعین نداریم.

وی افزود: گرفتن مراسم اربعین برای مردگان خود، مستحب نیست و روایتی در این خصوص نداریم ولی اگر کسی بخواهد برای مرده‌ی خود مراسم سوم، هفتم و چهلم بگیرد هم مانعی ندارد.

وی تاکید کرد: یکی از نشانه‌های مومن، خواندن زیارت اربعین است، البته این زیارت باید در کنار قبر شریف سیدالشهدا(ع) در کربلا خوانده شود. زیرا این زیارت به امام حسین(ع) خطاب‌ دارد اما اگر امکان رفتن نیست، از دور هم امکان زیارت ممکن است اما جای زیارت اصلی را نمی‌گیرد و فرق بسیاری دارد.

مطهری گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید که هر قدم در راه زیارت امام حسین(ع)، ثواب‌هایی دارد و فرقی ندارد پیاده از نجف، ایران یا سایر شهرها تا کربلا رفتن، مستحب است.

وی ادامه داد: اگر کسی پایش درد کند و چند گام در این مسیر بردارد هم پیاده روی حساب می‌شود و بر حسب تعداد قدم است که ثواب به انسان می‌رسد اما باید در حد توان پیاده روی کرد و نباید این فریضه تحمیل شود.

امام جمعه تبریز گفت: روایت داریم که فردی از امام صادق(ع) می‌پرسد، زیارت امامان چه ثوابی دارد؟ ایشان می‌فرمایند به اندازه ثواب زیارت پیامبر(ص) است ولی کسی که به زیارت امام حسین(ع) برود، گویی خدا را زیارت کرده است.

وی افزود: نماز، روزه، توحید، نبوت، معاد و اخلاق که تا به امروز مانده است، همگی زیر سایه امام حسین(ع) است و اگر جان خود و فرزندانش را فدا نمی‌کرد و اهل بیت(ع) اسیر نمی‌شد، امروز کسی نماز نمی‌خواند، روزه نمی‌گرفت و به حج نمی‌رفت.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) دین خدا را نگه داشت و تا به امروز خداوند متعال لطف می‌کند و زائران امام حسین(ع) را زائر خود حساب می‌کند.

مطهری با اشاره به روز عرفه، نهمین روز ذی الحجه نیز گفت: در این روز هر کسی که در این روز به صحرای عرفات برود و دعا کند، دعایش مستجاب می‌شود اما خداوند متعال در روز عرفه ابتدا به کربلا نگاه می‌کند و اول دعای زائران آن را مستجاب می‌کند و سپس به دعای حاضران در عرفات توجه دارد.

حلقه جاماندگان زیارت اربعین تبریز گرد مزار سید آذربایجان
همایش بزرگ عزاداری خانوادگی و پیاده روی جاماندگان زیارت اربعین که از ظهر امروز (چهارم شهریور ۱۴۰۳) و پس از اقامه نماز ظهر به امامت حجت الاسلام مطهری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و قرائت زیارت اربعین در مصلی اعظم امام خمینی تبریز و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شده بود، پس از طی مسافت ۱۲ کیلومتری تا گلزار شهدای وادی رحمت و تجمع و عزاداری شرکت کنندگان در این مراسم بر سر مزار شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم سومین شهید محراب تبریز و سخنرانی حجت الاسلام حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha