۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85578298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85578298
پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

بیرجند - ایرنا - مردم خراسان جنوبی که پیاده‌روی اربعین در مشایه و نجف تا کربلا قسمت آنان نشد، ۳۴۰ کیلومتر را به عشق امام حسین (ع) در شهرها و روستاهای این استان پیمودند.

به گزارش ایرنا، هر سال در آستانه اربعین سیل جمعیت خودجوش با شوق وصف ناپذیر از ایران تا عراق بدون آنکه رنج سفر را احساس کنند، شکل می‌گیرد اما عده‌ای در شوق و آرزوی این سفر معنوی می‌مانند.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین چند سالی است که در سراسر کشور برگزار می‌شود و امروز یکشنبه چهارم شهریور در استان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف برپا شد.

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

هر سال همزمان با روز اربعین جاماندگان سفر کربلا از هر نژاد و قومیت، پیر و جوان و جایگاه و مقامی به پا می‌خیزند و در فضایی آکنده از معنویت پای در رکاب زائران سیدالشهدا می‌گذارند.

مراسم پیاده‌روی دلدادگان اربعین در ۶۶ مسیر شهری و روستایی استان خراسان جنوبی از جمله در بیرجند مسیر میدان آزادی تا آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار شد.

۳۰ بقعه متبرکه در خراسان جنوبی نیز امروز میزبان خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) بود.

مردم مومن و متدین این استان در حسرت وصف و حالی که خیلی‌ افراد در طریق مشایه قرار گرفتند امروز به خیابان‌ها آمدند و قدم به قدم با اشک و ماتم، خود را در بین الحرمین تجسم کردند.

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

جامانده‌های اربعین با دل‌های شکسته اما امیدوار آمدند تا در این مسیر، طی طریق مشایه - نجف به کربلا - را در عالم تصور و رویای خود حلاجی کنند و با زمزمه‌هایی بر لب با اربابشان درد دل و دعا کنند سال دیگر در میان موج میلیونی زائران آن حضرت باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این باره گفت: مراسم دلدادگان حسینی در ۶۶ مسیر شهری و روستایی به طول ۳۴۰ کیلومتر پیاده‌روی برگزار شد.

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

حجت‌ الاسلام حجت سالاری مکی افزود: در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان ۳۵۰ موکب مختلف در خدمت عاشقان ابا عبدالله الحسین بوده و از مردم پذیرایی کرده اند.

وی بیان کرد: قرائت زیارت اربعین در انتهای مسیرهای پیاده‌روی همچنین عزاداری برای سیدالشهدا از برنامه‌های شاخص این مراسم در جای جای استان بود.

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از دایر بودن مواکب فرهنگی در کنار مواکب پذیرایی خبر داد و گفت: پویش «با چفیه می‌آییم» به یاد مردم غزه در راستای برگزاری مراسم جاماندگان و دلدادگان اربعین برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی هم گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار شد که ۱۰ بقعه اطعام زائران را نیز بر عهده داشت.

پیمودن مسیر دلدادگی از خراسان جنوبی تا مشایه

حجت‌ الاسلام حسن رحیمی افزود: مراسم محوری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مرکز استان از میدان آزادی تا امامزادگان باقریه تعیین شد که در طول این مسیر بیش از ۱۵ موکب از مردم پذیرایی کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان بیرجند پنج بقعه، خوسف ۲ بقعه، طبس و بشرویه هر کدام چهار بقعه، فردوس یک و سرایان سه بقعه متبرکه میزبان مراسم پیاده‌روی اربعین بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی گفت: همچنین این مراسم در ۲ بقعه خضری دشت بیاض، سه بقعه قاینات، ۲ بقعه زیرکوه، یک بقعه سربیشه و سه بقعه نهبندان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha