تسهیلات بهتری امسال برای زائران اربعین فراهم شد

قصرشیرین- ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال اربعین با وجود گرما تسهیلات بسیار بهتری نسبت به پارسال در پایانه های مرزی و داخل خاک عراق برای زائران فراهم شد.

یعقوب سلیمانی عصر امروز یکشنبه در حاشیه بازگشت از کربلای معلی از مرز رسمی خسروی با تسلیت ایام اربعین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدی که چند روز اخیر از مرزهای کشور و همینطور خدمات رسانی در داخل خاک عراق انجام گرفت با وجود گرمای هوا در کشور عراق شاهد اهتمام بسیار خوب دولت، مردم و نیروهای نظامی این کشور با بکارگیری تمام توانشان برای خدمت به زائران ایرانی هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که همین همدلی، هم افزایی و هماهنگی که اکنون بین کشورمان با کشور عراق وجود دارد هر سال تداوم پیدا کند و سال‌های آینده شاهد هموارتر شدن این مسیر باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: داوطلبان و کارکنان این جمعیت در راستای خدمت به زوار اربعین در داخل و خارج از کشور و در مرزهای عراق در حوزه های مختلف به ویژه حوزه درمان، امداد و نجات فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل جمعیت هلال احمر که از پایانه های مرزی کشورمان و مرزهای عراق و خدمات رسانی به زوار در عراق بازدید کرده بود امروز یکشنبه از مرز خسروی وارد کشورمان شد و از خدمات رسانی پایگاه های ثابت و سیار مستقر در این مرز دیدن کرد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha