حفاظت از عرصه‌های جنگلی مشارکت جوامع محلی را می طلبد

یاسوج - ایرنا ـ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت و همکاری جوامع محلی برای صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی در مناطق مختلف استان شد.

سرهنگ ابراهیم جانی نسب یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز و در راستای صیانت از چنگل ها و مبارزه با قاچاق چوب یک محموله قاچاق توقیف و برای افراد متخلف و قاچاقچی نیز پرونده‌ قضایی تشکیل شد.

او گفت: سودجویان قصد داشتند حدود ۱۸۰ کیلوگرم زغال را برای فروش به بازار انتقال دهند.

وی بیان کرد: همراه این محموله یک دستگاه اره موتوری کشف و برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد

جانی نسب تصریح کرد: همچنین طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون یک دستگاه خودرو سواری حین قطع درخت در منطقه محمودآباد از توابع شهرستان بویراحمد توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این مدت همچنین یک دستگاه خودروی پراید حامل ۱۰۰ کیلوگرم زغال نیز در شهرستان کهگیلویه کشف شد.

وی از تخریب تعداد هفت کوره زغال گیری بشکه ای در شهرستان باشت از سوی قرقبانان منابع طبیعی خبر داد

جانی نسب تصریح کرد: فعالیت ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان در روزهای تعطیل تشدید می شود تا عرصه های طبیعی استان برای متخلفان و سودجویان ناامن شود.

جانی نسب افزود: برای متخلفان یاد شده پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده‌ است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، آتش‌سوزی و ... در عرصه‌های طبیعی استان به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن از دستبرد به میراث طبیعی استان پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی استان است.

جانی نسب خاطرنشان کرد: وجود جنگل ها و مراتع در جلوگیری از سیل می تواند نقش بسزایی داشته باشد و بهره برداری های غیراصولی و غیر قانونی انسان ها از منابع طبیعی نه تنها موجب برهم زدن تعادل اکوسیستم، بلکه باعث وجود پدیده هایی همچون سیل می شود به همین علت نیاز است شهروندان و مسوولان برای قطع دست سودجویان در این خصوص با همکاری بیشتری داشته باشد.

وی همچنین از توقیف محموله قاچاق زغال در یکی از روستاهای استان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha