۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85578476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدم به قدم با جاماندگان مسیر عشق در کرمان

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۰۷
کد خبر: 85578476
قدم به قدم با جاماندگان مسیر عشق در کرمان

کرمان - ایرنا - جاماندگان اربعین حسینی روز یکشنبه در کرمان با راهپیمایی عشق و ارادت خود را به راه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان نبوت(ص)، نشان دادند.

هزاران نفر از دلسوختگان امام حسین (ع) از نخستین ساعات بامداد امروز چهارم شهریورخود را به دانشگاه آزاد اسلامی کرمان رساندند تا در راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین از این محل به سمت شهر جوپار به مسافت ۲۸ کیلومتر شرکت کنند تا مرهمی بر زخم فراق آنها از دوری کربلا باشد.

همه آمده‌ بودند پیر و جوان زن، مرد و کودک و نوجوان تا نشان دهند عشق به امام حسین و خاندان پیامبر سن وسال نمی شناسد و در رگ ها جاری است.

صحنه هایی که در این اجتماع تصویر می شود قابل وصف نیست آنجا که پیرزنی باویلچر و یا کودکی باکالسکه را می بینی که رنج گرما و خستگی رابه جان می خرد تا نامش در فهرست جاماندگان اربعین ثبت شود.

جوانان و نوجوانانی قدم در این مسیر بهشتی گذاشته‌اند که کربلا ندیده دلداده مکتب حسینی و اربعین آن شده‌اند، مسیر راهپیمایی حدود ۲۸ کیلومتر و آفتاب کمی سوزان است اما کسی را نمی بینم که خسته شده باشد و بخواهد بازگردد.

قدم به قدم با جاماندگان مسیر عشق در کرمان

زیرا وقتی پا در راه اهل بیت می گذاری خودشان هم کمکت می کنند. سازمان ها و نهادهای دولتی همراه گروه‌ها و موکب‌های مردمی برای پذیرایی زائران و جاماندگان سنگ تمام گذاشتند و در کنار آنها مثل‌ همیشه مردم پای کار بودند. هیات‌های مذهبی با راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و موکب ها کار خدمت رسانی و پذیرایی مردم را به عهده گرفتند.

نذورات و اغذیه درطول مسیر به وفور بین زائران پخش می‌شود و مواکب به اندازه توان خود در این مراسم معنوی مشارکت‌ دارند.

قدم به قدم با جاماندگان مسیر عشق در کرمان

امسال جمعیت راهپیمایی کنندگان بیشتر خود رانشان می‌دهد، نباید زحمات مسئولان و مأموران حفظ نظم و امنیت رانادیده بگیریم که خالصانه آرامش را برای عزاداران فراهم‌ کردند.

جمعیت آرام آرام مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از مقبره شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تا امامزاده حسین شهر جوپار را طی می کند. صحنه ها اینقدر زیباست که رسانه ها در انتخاب آنها به زحمت می افتند.

کم کم این قافله عشق به مقصد و شهر جوپار و زیارت امامزاده حسین می رسد اگرچه به ظاهر این پایان مسیر است امابرای راهپیمایی کنندگان آغاز راه دوستی با اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha