۵ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85578613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اشغال و بسته نگه داشتن گذرگاه‌های غزه برای ۱۱۲ روز متوالی توسط رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات خود در نوار غزه برای ۱۱۲ روز متوالی به اشغال و بستن گذرگاه‌های این باریکه ادامه داده‌اند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، خبرگزاری فلسطینی صفا در گزارشی، نوشت: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) به اشغال و بستن گذرگاه‌های غزه ادامه دادند و برای ۱۱۲ روز متوالی از سفر مجروحان و بیماران برای مداوا و ورود هرگونه کمک بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، به رغم هشدار سازمان‌های بشردوستانه و امدادی و درخواست‌های بین المللی برای بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور جلوگیری از قحطی ناشی از قطع ورود کمک‌ها و نجات جان هزاران بیمار و مجروح، نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه و سیطره بر سرزمین رفح و گذرگاه کرم ابوسالم همچنان گذرگاه‌های این منطقه را بسته‌اند.

سازمان برنامه جهانی غذا با ابراز نگرانی از کاهش حجم عملیات کمک رسانی به غزه هشدار داد که ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه که در معرض جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل قرار گرفته‌اند، از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند.

«طارق یاساروویچ» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت پیش تر در اظهاراتی گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان غزه به تخلیه و دریافت خدمات پزشکی در خارج از غزه نیاز دارند.

یاساروویچ بر لزوم بازگشایی گذرگاه رفح و سایر گذرگاه‌های مرزی برای خروج بیماران و مجروحان از این منطقه به منظور حفظ جان آنها تاکید کرد.

همچنین در این پیوند، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه خواستار پایان دادن به جنگ نسل‌کشی رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه و بازگشایی گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم و ورود کمک‌ها و کالاها به این منطقه شد.

این دفتر با اشاره به اینکه شبح قحطی به طور مستقیم جان شهروندان را تهدید می‌کند، خبر از افزایش مرگ و میر ناشی از گرسنگی به ویژه در میان کودکان داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه افزود که اکنون سه هزار و ۵۰۰ کودک به دلیل سوء تغذیه و کمبود مکمل‌های غذایی و واکسیناسیون که ورود آنها به نوار غزه ممنوع شده است، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

وزارت بهداشت غزه نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار مجروح و بیمار در غزه برای درمان به سفر خارج از کشور نیاز دارند، تاکید کرد که هیچ یک از آنها از زمان اشغال گذرگاه‌ها توسط نظامیان رژیم اسرائیل نتوانسته‌اند نوار غزه را ترک کنند و زندگی هزاران نفر از آنها را در معرض خطر مرگ قرار دارد.

در این پیوند صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به تاثیر فاجعه بار و وضعیت وخیم کودکان غزه به دلیل بسته شدن گذرگاه‌هایی که کمک‌ها از طریق آنها وارد می‌شود و افزایش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، هشدار داد.

رژیم اشغالگر اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) حملات وحشیانه‌ای را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون ده‌ها هزار شهید، مجروح و مفقود که اکثر آنها کودک و زن هستند برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha