۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85578739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام‌های عاشقانه ۱۰ هزار همدانی در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

همدان- ایرنا- همزمان با اجرای طرح پیاده روی همگانی در کشور با عنوان گام‌های عاشقانه با محوریت اربعین حسینی، ۱۰ هزار نفر همدانی در این برنامه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این طرح که توسط هیات ورزش‌های همگانی و با حضور اعضای فعال در ایستگاه‌های ورزش روزانه سطح استان همدان برگزار شد، بانوان و آقایان ورزشکار اقدام به پیاده روی در مسافت‌های بین ۲ تا سه کیلومتری کردند.

در قالب اجرای این رویداد، جاماندگان پیاده روی اربعین با نگاه معنوی به پیاده روی بزرگ اربعین در همایش‌های خانوادگی در همه شهرستان‌ها شرکت کردند.

گام‌های عاشقانه ۱۰ هزار همدانی در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی


گام‌های عاشقانه؛ تلفیق دین و ورزش

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان در این باره گفت: دین به همراه ورزش به‌عنوان دو نهاد اصلی، چشم‌اندازهای اجتماعی بسیاری را در زندگی ما تشکیل می‌دهند.

هادی سبزواری با تأکید بر اینکه ورزش به هر شکلی که باشد، بخشی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه ایرانی از روزگار کهن دینی بوده و در جغرافیای ایران و در کل تاریخ این سرزمین، یکی از ضرورت‌ها به‌شمار می‌آمده است.

وی با بیان اینکه ورزش به همراه دین ابزار ضروری برای توسعه، وحدت، ثبات، با هم بودن و همزیستی مسالمت‌آمیز در میان اقشار مردم است، ابراز کرد: به اعتقاد صاحب‌نظران ارزش‌های دینی در جهان‌بینی ورزش نهفته هستند؛ بدین معنا که ورزش مظهر ارزش‌های دینی از جمله توسعه شخصیت، سخت‌کوشی، ایستادگی و استقامت است و مانند مذهب این ویژگی‌ها و رفتارها را ترویج می‌کند.

سبزواری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین در چند سال اخیر بیش از پیش نزد ایرانیان مورد توجه قرار گرفته و هرساله به تعداد افرادی که در این گردهمایی مذهبی شرکت می‌کنند افزوده می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت امر، فدراسیون ورزش‌های همگانی با همکاری هیات‌های ورزش‌های همگانی در طرح ملی گام‌های عاشقانه به برگزاری پیاده‌روی‌های مستمر تا اربعین حسینی پرداخته تا ضمن ترویج ورزش‌های همگانی، عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) را آماده طی کردن مسیر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق کند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان حمایت و ترویج فرهنگ حسینی و ترویج ورزش همگانی در بین آحاد مردم را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح ملی دانست و گفت: ترویج فرهنگ مؤمن قوی در بین زائران و هیات‌های فعال، ترویج سلامتی و تندرستی، تقویت روحیه جمعی، ارتباط معنوی با اربعین، افزایش آگاهی درباره فواید تمرینات ورزشی، ترویج ارتباطات اجتماعی و آماده‌سازی جسمی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی گام‌های عاشقانه بود.

سبزواری با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری این طرح به عهده فدراسیون ورزش‌های همگانی بوده، ادامه داد: هیات ورزش‌های همگانی استان، تربیت بدنی بسیج استان و سازمان بسیج ورزشکاران استان نیز مجریان این طرح ملی بودند.

وی به همکاری ۱۰ دستگاه در اجرای این طرح ملی اشاره کرد و گفت: استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، فرماندهی نیروی انتظامی، فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع)، شورای شهر، شهرداری، صدا و سیما، هیات پزشکی ورزشی، جمعیت هلال احمر و دبیرخانه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در این طرح همکاری کردند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان عنوان کرد: این طرح در قالب همایش پیاده‌روی از ۶ مردادماه آغاز و تا روز گذشته به‌صورت همزمان در سراسر کشور ادامه دارد.

اعطای گواهی فعالیت بدنی به فعال‌ترین ها

سبزواری با اشاره به اهدای ۷۲ جایزه در طول اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این برنامه به ۱۴ آقا، ۱۴ خانم، ۱۴ روحانی، ۱۴ سالمند و ۱۴ کودک زیر ۱۵ سال که در طول این طرح بیشترین حضور را داشتند، گواهی فعالیت بدنی و نشان یادبود اعطا و از روحانیان به‌عنوان سفیر فرهنگی ورزش‌های همگانی تجلیل شد و به سالمندان نشان یادبود حبیب‌بن مظاهر و به کودکان نشان یادبود کودکان عاشورایی و به تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز کمک‌هزینه سفر کربلا به قید قرعه اهدا شد.

در این برنامه به ۱۴ آقا، ۱۴ خانم، ۱۴ روحانی، ۱۴ سالمند و ۱۴ کودک زیر ۱۵ سال که در طول این طرح بیشترین حضور را داشتند، گواهی فعالیت بدنی و نشان یادبود اعطا شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح با تلفیق سلامتی، تمرینات ورزشی، معنویت و عشق به امام حسین (ع) یک فرصت منحصر به‌فرد برای شرکت‌کنندگان به‌منظور آماده‌سازی جسمی و روحی برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی فراهم کرد، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی فدراسیون در قالب این طرح هیات‌های ورزش همگانی به برگزاری پیاده‌روی‌های مستمر در طول یک ماه، در زمان متناوب و در مسیر ثابت اقدام کرده و در این همایش‌ها با انجام کارهای فرهنگی و نواهای حسینی بر انجام فعالیت‌های بدنی پرداختند.

وی پیاده‌روی صبحگاهی، عصرانه، شبانه و صبح و نشاط را در قالب‌های اجرای این طرح ملی بیان کرده و افزود: پیاده‌روی صبح و نشاط به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان عنوان کرد: مسیر پیاده‌روی از ابتدا تا انتهای طرح ثابت بود و در پایان جایگاهی برای اجرای برنامه‌های سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته شد.

سبزواری به ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی، آموزشی، رفاهی و معنوی در طول مسیر پیاده‌روی شرکت‌کنندگان این طرح اشاره کرد و گفت: ارائه تغذیه سالم، پایش سلامت، سنجش فشار و قند خون، آموزش نحوه صحیح پیاده‌روی و تغذیه در ایام اربعین حسینی و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ دینی از مهم‌ترین این خدمات بود.

گام‌های عاشقانه اقدام تحسین برانگیز وزارت ورزش

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از برگزاری همایش پیاده روی گام‌های عاشقانه «جاماندگان پیاده روی اربعین» اظهار کرد: با اجرای این رویداد، جاماندگان پیاده روی اربعین با نگاه معنوی به پیاده روی بزرگ اربعین در همایش‌های خانوادگی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها حضور داشتند.

عباس صوفی افزود: برگزاری همایش پیاده روی گام‌های عاشقانه اقدام مثبت وزارت ورزش و فدراسیون همگانی برای جاماندگان اربعین حسینی بود.

وی ادامه داد: اربعین نماد وحدت است و مردم همه ساله با حضور در راهپیمایی عظیم اربعین، به دنبال نزدیک شدن به سبک زندگی حسینی و علوی هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش در قشر جامعه گفت: نگاه مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه ورزش مثبت است و تحول در ورزش را خواستاریم.

صوفی اضافه کرد: ورزش در سبد زندگی خانواده‌ها بسیار نقش آفرین است و باید بستری فراهم شود که آحاد جامعه بتوانند دسترسی لازم را در ورزش‌های همگانی و قهرمانی داشته باشند.

وی بیان کرد: امروزه ورزش همگانی یکی از مهم‌ترین ملزومات جامعه در راستای سالم‌سازی شهروندان است و می‌طلبد بیش از پیش با برگزاری برنامه‌های متنوع و مناسبتی، زمینه جذب مردم را مهیا کرد.

صوفی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های پیاده روی و صبحگاهی جزو برنامه‌های مورد استقبال شهروندان است و همدان توانسته در اجرای این برنامه‌ها هدفمند و موفق عمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha