۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85578787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ مورد مفقودی افراد در قشم به پلیس گزارش شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85578787
۱۴ مورد مفقودی افراد در قشم به پلیس گزارش شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از گزارش مفقود شدن ۱۴ نفر در پنج ماهه گذشته از سال جاری به پلیس در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت نفر مونث و هفت نفر مذکر بودند که هشت نفر آنان ایرانی و ۶ نفر مابقی از اتباع بیگانه هستند.

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای پلیس هفت نفر زن و ۶ نفر مرد پس از پی جویی خانواده و اقدامات پلیس پیدا و به خانواده هایشان تحویل داده شدند و تلاش ها برای آگاهی از سرنوشت یک مرد ۳۵ ساله مفقودی ایرانی همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه یافتن مفقودی ها برای پلیس هزینه بر است، گفت: با توجه به اینکه یافتن علت اصلی مفقود شدن افراد مشخص نیست، دستیابی به فرد گم شده و مفقود الاثر دشوار است.

سرهنگ کاظمی اختلافات خانوادگی، خشونت از سوی همسر و والدین، اغفال از سوی دیگران، شکست تحصیلی، اقدام برای ازدواج با فرد مورد علاقه یا فرار از ازدواج تحمیلی، ناراحتی های روحی، روانی و تفریح و سرگرمی را از جمله دلایل ترک خانه در این جزیره اعلام کرد.

وی به خانواده ها هشدار داد: با توجه به تربیت دینی و آگاه سازی جوانان نسبت به عواقب فرار از خانه به تصمیم گیری درست آنان، هنگام مواجهه با مشکلات کمک کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم یادآور شد: در برخی موارد مفقودی ها مورد جنایت و قتل واقع می شوند در حالی که خانواده ها نسبت به این امر ناآگاهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha