بیشترین افزایش دما در تابستان مربوط به چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دمای ۱.۳ درجه سانتی‌گراد بیشترین افزایش دما در کشور را به خود اختصاص داد.

معصومه نوروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که میانگین افزایش دمای کشور در سال زراعی‌جاری تا پایان مرداد ۶ دهم درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین افزایش دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت نیز ۱.۸ درجه سانتی‌گراد بود که در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در ردیف ششم بیشترین افزایش دما قرار گرفته‌ایم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دمای مردادماه امسال در مقایسه با بلندمدت ۲.۷ درجه گرم‌تر شده است و از ابتدای فصل تابستان نیز میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است.

نوروزی با اشاره به تبعات افزایش دما بر منابع آب و محیط‌زیست یادآور شد: کاهش منابع آب، افزایش تبخیر، خشک شدن سطح خاک، از بین رفتن فضای سبز طبیعی، افزایش پتانسیل تولید گرد و خاک و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله این پیامدهاست.

وی به تغییرات جوی استان طی روزهای آینده نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان هفته آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است و در نیمه غربی استان رگبارهای موقتی و رعد و برق شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha