۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85578805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای خون در زنجان ۱۲ درصد رشد یافت

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85578805
اهدای خون در زنجان ۱۲ درصد رشد یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز اربعین امسال پنج هزار و ۶۶۷ نفر در زنجان جهت اهدای خون مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماه محرم امسال نیز مانند سال‌های گذشته فرصتی برای ترویج فرهنگ اهدای خون، تعمیق فرهنگ نوع دوستی و دگرخواهی در شهر و استان زنجان است.

وی اظهار داشت: در استان زنجان حضور در انتقال خون و اهدای خون به بیماران نیازمند مانند سایر مراسم آیینی ماه محرم چشمگیر و پررنگ بوده و این موضوع نشان از شعور و آگاهی مردم این دیار دارد.

این مسوول ادامه داد: اگرچه انتقال خون یک موضوع کاملا تخصصی و پیچیده در طب بالینی بوده ولی وجه فرهنگی و اجتماعی آن نیز قابل توجه است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های مرجعی مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید برای تقویت وجه فرهنگی انتقال خون به ویژه در ماه محرم و شب های قدر اهتمام و همکاری بیشتر داشته باشند.

اسدی ضمن تشکر از مردم سخاوتمند استان زنجان که در ماه‌های گذشته تمام فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کردند افزود: با کارهای انجام گرفته اهدای خون از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت مناسبی در استان داشته است.

وی اضافه کرد: در این خصوص باید قدردان مردمی بود که به طور داوطلبانه و بدون چشمداشت و صرفا با انگیزه انسان دوستانه و خداپسندانه بخشی از وجود خود را برای تامین سلامت بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی اهدا می‌کنند.

این مسوول ادامه داد: خوشبختانه این در حالی است که بسیاری از اهدا کنندگان خون مشتریان ثابت انتقال خون هستند و به طور مستمر خون اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین جوانان زیادی هم برای اولین بار به جمع اهدا کنندگان خون می‌پیوندند و سرمایه‌های سازمان برای سال‌های بعد هستند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha