بیش از ۶۱ هزار زائر خراسان رضوی با اتوبوس راهی مرزهای غربی شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۶۱ هزار و ۵۸۳ زائر و مسافر این استان، از ۱۶ مرداد تاکنون با اتوبوس به مرزهای غربی کشور منتقل شده‌اند.

جعفر شهامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هزار و ۹۰۱ دستگاه اتوبوس؛ مسافران و زائران اربعین را از خراسان رضوی به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی جابه‌جا کرده اند.

وی با بیان اینکه مرز هدف برای استان خراسان رضوی مهران است، اظهار کرد: از ۱۶ مرداد تاکنون ۴۵ هزار و ۸۴۴ مسافر از این استان به وسیله هزار و ۴۸۰ دستگاه اتوبوس راهی مرز مهران شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، شمار مسافران اعزامی استان به مرز شلمچه را ۱۱ هزار و ۹۰۸ نفر با ۳۱۷ دستگاه اتوبوس اعلام و بیان کرد: در ۲۰ روز گذشته ۵۶۳ مسافر با ۱۶ دستگاه اتوبوس به مرز خسروی و ۲ هزار و ۶۳۵ مسافر با ۷۴ دستگاه اتوبوس به مرز چذابه سفر کرده اند.

شهامت در خصوص استفاده از ظرفیت ناوگان خارجی برای جابه جایی بیش از ۶ هزار نفر از اتباع دیگر کشورها با ناوگان کشورهای افغانستان و عراق به مقصد پایانه های مرزی مهران و چذابه نیز افزود: حمل و نقل زائران کشور افغانستان در روزهای آینده با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بر اهمیت جابه جایی ایمن زائران و تمرکز بر ایام پایانی ماه صفر و اجرای برنامه های مصوب به عنوان مهم‌ترین وظیفه حمل و نقل مسافر کشور و استان در ایام پیش رو تاکید کرد.

خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالته و چهار پایانه مرزی فعال، از کانون های مهم حمل و نقل بار و ترانزیت کشور است و حدود ۹۰ درصد تردد سالیانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد از طریق زمینی انجام می‌شود.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی، حدود ۳۰۰ هزار زائر این استان در ایام اخیر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به زیارت کربلا مشرف شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha