۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85578840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان کوثر بازگشایی شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره منابع آب کوثر گفت: هفت کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان با هدف صیانت از حقوق بیت‌المال و رفع تصرفات واقع در بستر رودخانه و همچنین کاهش خطرات ناشی از سیلاب در نقاط متمرکز جمعیتی لایروبی و بازگشایی شد.

محمد بزانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این عملیات در روستاهای گزوز سفلی، سنگ آباد، ینگجه قشلاق و همچنین گیوی چای با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال وقوع سیلاب منجر به وارد شدن خسارات جدی به باغات، اراضی کشاورزی و برخی نواحی روستایی شده بود، هفت کیلومتر از مسیل‌های مورد نظر با شناسایی نقاط مستعد حادثه‌خیز در راستای کاهش مخاطرات سیلاب رودخانه‌های عبوری لایروبی و بازگشایی شد.

بزانه ادامه داد: لایروبی نقاط مخاطره‌آمیز رودخانه‌ها در اولویت برنامه‌های اداره منابع آب شهرستان کوثر بوده و در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده مبلغ هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی ۱۴۰۳ برای ادامه عملیات بازگشایی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان مصوب شده که عملیات اجرایی آن پس از تبادل موافقت‌نامه با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان شروع خواهد شد.

شهرستان کوثر در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha