سرمایه‌گذاری‌های خارجی در فارس توسط دولت تضمین می‌شود

شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: وزارت اقتصاد و دارایی هرگونه سرمایه گذاری و آورده مالی توسط سرمایه گذاران خارجی را تضمین می کند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ زاده، دوشنبه در دیدار با تجار کشور قطر و فعالان اقتصادی حوزه خلیج فارس، با اشاره به استقبال و حمایت مسئولان استان از سرمایه گذاری خارجی در فارس افزود: فارس با توجه به وسعت و پهناوری و برخورداری از ظرفیت های مختلف، فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

او ادامه داد: فارس در حوزه مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و اقتصاد در کشور سرآمد است و رتبه اول تولید محصولات کشاورزی و جایگاه دوم تولید محصولات باغی را در اختیار دارد و در حوزه سلامت و الکترونیک نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: هم اینک افزون بر یکصد هزار هکتار از اراضی فارس زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد.


جانشین شورای جذب سرمایه‌گذاری خارجی استانداری فارس گفت: در جنوب استان ظرفیت‌های مهمی در حوزه نفت و گاز وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این زمینه پیشتاز است.

فرخ زاده، با اشاره به آمادگی فارس برای همکاری اقتصادی با کشور قطر افزود: امکان سرمایه‌گذاری مستقیم کشور قطر در مناطق ویژه اقتصادی فارس بدون نیاز به کفیل ایرانی فراهم است و شهرک صنعتی شیراز، شهر سلامت، شهر دانشگاهی و منطقه ویژه اقتصادی لامرد فرصت مناسبی برای همکاری در این زمینه است.

او اظهار کرد: سرمایه‌گذاری از طریق گرفتن کفیل و همچنین معرفی یک شرکت به عنوان نماینده در ایران و اجرای پروژه ها به شکل مشترک از دیگر راههای سرمایه گذاری کشور قطر در استان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha