مالکان استخرهای کشاورزی تربت‌حیدریه برای استانداردسازی همکاری نمی‌کنند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه گفت: مالکان استخرهای کشاورزی برای استانداردسازی با کارشناسان هیات شنا، شیرجه و واترپلوی این شهرستان همکاری نمی‌کنند.

هادی مرادزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانچه در برخی استخرهای کشاورزی که مساحت آنها به ۱۰ هکتار می‌رسد، عملیات استانداردسازی انجام شود، می‌توانند به یک پدیده گردشگری روستایی نیز تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: استفاده از استخرهای کشاورزی برای شنا توسط برخی افراد ناآگاه خطر آفرین بوده و همکاری مالکان استخرهای کشاورزی این شهرستان برای رفع عیب فنی با این هیات بسیار ضعیف است.

بازرس استخرهای شنای هیات ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی اضافه کرد: بی‌توجهی به موارد ایمنی از سوی مالکان و نیز اطلاع‌رسانی ناکافی به مردم، موجب شده ظرف یک ماه اخیر شاهد ۲ مورد غرق شدگی در استخرهای کشاورزی تربت حیدریه باشیم.

وی از مسوولان ارشد شهرستان تربت‌حیدریه خواست ضمن اقدام به شناسایی استخرهای کشاورزی ناایمن، برای مالکان آنها بازه زمانی رفع عیب فنی معین کرده و به تبع آن تضمین رعایت نکته‌های ایمنی را نیز اخذ کنند.

ساخت مجموعه آبی ورزشی در زاوه

مرادزاده در ادامه از انجام عملیات ساخت یک مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی آبی در شهر «چخماق» شهرستان زاوه واقع در جنوب خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مجموعه آبی در مرحله نازک کاری قرار دارد و بخش خصوصی تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای احداث آن سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در حال تکمیل و تجهیز است، ادامه داد: زیربنای آن هزار و ۵۰۰ مترمربع، دارای کاسه استخر ۱۲ در ۲۵ متر، یک کاسه مخصوص کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، کافی شاپ، رستوران، سالن ورزشی، سالن بدنسازی و دیگر ملزومات مرتبط با یک استخر سرپوشیده مجهز و با ظرفیت نزدیک به ۲۰۰ نفر است.

بازرس استخرهای شنای هیات ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق برآورد مالک تا پایان کار ۶۰ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود و این مجوع آبی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شهر مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha