مدرسه توانمندسازی دانشجویان زبان‌شناسی در ایرانداک برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان‌شناسی را به صورت حضوری و مجازی در هفته‌های پایانی شهریورماه برگزار می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، مدرسه تابستانی توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان‌شناسی در ایرانداک هفته سوم و چهارم شهریورماه ۱۴۰۳، برگزار می‌شود و به دانش‌پذیران این دوره، گواهی‌نامه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعطا خواهد شد.

مدرسان این دوره اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های داخل و خارج از کشور و مخاطبان آن دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی رشته زبان‌شناسی و پژوهشگران رشته‌های مرتبط هستند.

مدیریت علمی این مدرسه را الهام علائی، عضو هیات علمی گروه زبان‌شناسی رایانشی پژوهشکده علوم اطلاعات پژوهشگاه بر عهده دارد.

سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل مبانی نظری ساخت پیکره، زبان‌شناسی پیکره‌ای و کار با نرم‌افزار آنوتیشن، پیکره و آموزش زبان، هستان‌نگاری، روابط مفهومی بنیادین در تدوین طرح مفهومی هستی‌شناسی، بازنمایی کلاس‌ها، پیوندها و مصادیق در نرم‌افزار پروتژه، زبان و ادبیات نمایشی، زبان و رسانه، زبان‌شناسی و هوش مصنوعی: نیازها، کاربردها و چالش‌ها، زبان‌شناسی و مطالعات ترجمه، نشانه‌شناسی شناختی و سینما، گرافولوژی، زبان‌شناسی بالینی، نقش زبان‌شناسی در گفتاردرمانی، معنی‌شناسی شناختی، اصطلاح‌شناسی برای مترجمان و تحلیل گفتمان پیکره‌یار است.

مهلت ثبت‌نام دانشجویان با ۲۰ درصد تخفیف تا ۱۰ شهریور وآخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳ تعیین شده و از طریق ورود به نشانی https://irandoc.ac.ir/page/5529 امکان‌پذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha