۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85578913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم خدمات‌رسانی به زوار در راه برگشت از کربلای معلی به کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: خدمات‌رسانی به زائران در حال برگشت از کربلای معلی و اسکان و خدمات‌دهی به آن‌ها در استان همچنان با قوت تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز دوشنبه در بازدید از مرز باشماق مریوان که با حضور مشاور و بازرس ویژه حراست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور انجام شد، گفت: با توجه به اینکه برای سومین‌بار است تردد زائران از مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام می‌شود، لذا تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای خدمات‌دهی به زائران حسینی و مرمت سرویس‌های بهداشتی در محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی باشماق مریوان انجام شد.

وی افزود: تمام تأسیسات گردشگری کردستان از جمله هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی که در مسیر برگشت کاروان‌های زیارتی واقع شده است برای پذیرایی و اسکان زائرین به‌حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: همچنین در این ایام با همکاری اعضای ستاد اربعین، از تاسیسات گردشگری استان برای خدمات‌دهی شایسته و مطلوب به زوار حسینی به‌صورت مستمر بازدید شده است.

وی با بیان اینکه مشکلی از نظر اسکان و پذیرایی از زائران در سطح استان و خصوصا مرز باشماق مریوان وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات مربوطه، بخش خصوصی و مردم مهمان‌نواز بتوانیم از زائران حسینی در راه برگشت، به شایستگی استقبال و پذیرایی کنیم.

مهرزاد یادآور شد: مردم و مسئولان استان کردستان همواره با تمام توان و امکانات برای میزبانی، اسکان، خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران اربعین حسینی آماده هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

مرز باشماق برای سومین سال است که برای تردد زائران اربعین و عزیمت به کربلای معلی تعیین شد.

مرز باشماق در ۱۷ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha