۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85578921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت گاز خراسان‌شمالی ۱۵ هزار میلیارد ریال از صنایع طلب دارد

بجنورد-ایرنا- مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: این شرکت ۱۵ هزار میلیارد ریال از مشترکان صنعتی استان طلب دارد که بیشترین آن مربوط به پتروشیمی خراسان است.

احسان ابهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان ۱۳ هزار میلیارد ریال مربوط به مجتمع پتروشیمی و مابقی مربوط به سایر واحد های تولیدی عمده استان است.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت بدهی در حساب این شرکت وجود دارد اما به دلیل اینکه حساب توسط امور مالیاتی بسته شده روند پرداخت ها دیرهنگام خواهد بود.

ابهری خاطرنشان کرد: تمام این مبالغ و مطالبات شرکت گاز به خزانه واریز و سپس برای موارد مختلف به شرکت ملی و استان‌ها تخصیص داده می‌شود که برای پیشبرد اهداف و انجام طرح ها نیازمند وصول مطالبات هستیم.

وی از همکاری مشترکان خانگی , تجاری و اداری در پرداخت به‌موقع قبوض گاز قدردانی کرد و گفت: مردم همکاری خوبی با شرکت گاز در پرداخت قبوض خود دارند و عمده مطالبات ما مربوط به واحدهای صنعتی است.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته به ۱۰۵ روستای استان گاز رسانی شد.

ابهری گفت: احداث خط انتقال کارخانه آلومینا، خط انتقال تقویتی شهرستان های جاجرم و گرمه و همچنین احداث خط تقویتی شهر اسفراین نیز در سال گذشته انجام شد.

به گزارش ایرنا، سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان ۷۴ درصد، سهم برق ۶ درصد، بنزین هفت درصد و سایر فرآورده های نفتی ۱۳ درصد است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از صنایعی عمده این استان هستند که سوخت آنها با گاز طبیعی است.

و اکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ صنعت عمده و فوق عمده استان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۲۲ شهرک های صنعتی و نواحی و ۳۳ جایگاه سی ان جی نیز گازدار شده اند.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است و اکنون تمامی روستاهای این خطه از نعمت گاز بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha